EU-OSHA vernieuwt website NAPO

EU-OSHA heeft de website van Napo, het poppetje dat figureert in de veiligheidsfilmpjes, een make-over gegeven. EU-OSHA is het agentschap van de Europese Unie dat voorlichting geeft over veiligheid en gezondheid op het werk.

Het was niet Napo zelf die een make-over nodig had. Hij ziet er jong, strak en rimpelloos uit als altijd. Maar de site met de filmpjes waarin hij figureert was wel aan wat vernieuwing toe.

Veiligheid met een glimlach

De  Napo-filmpjes gaan over onveilige situaties maar zijn niet bedoeld om het onderwerp veiligheid uitgebreid te behandelen. Ze moeten ook niet worden gezien als training of onderwijsfilms. De rol van Napo en zijn vrienden bieden meer een luchtige en humoristische benadering van het onderwerp door hun innemende karakters en grappige verhaallijnen waardoor het wellicht beter blijft hangen. Je zou kunnen zeggen dat "Veiligheid met een glimlach" Napo’s bijdrage is aan veiligere, gezondere en betere werkplekken.

Gebruiksvriendelijker

Door een gebruiksvriendelijker en toegankelijker format ziet de nieuwe website(www.napofilm.net) er nu stukken aantrekkelijker uit, meldt EU-OSHA. Bovendien zijn er aanvullende functionaliteiten aan toegevoegd. Zo is de site via de mobiele versie vanaf nu bijvoorbeeld ook goed te bekijken op de smartphone en tablet.

De nieuwe site voorziet ook in een nieuw onderdeel met veelgestelde vragen. Hier zijn antwoorden te vinden op allerlei vragen over rechten, plichten en voorzieningen. Ook is hier te vinden hoe Napo het handigst gebruikt kan worden.

Bron: Arbo-online.nl