De Helios II van Delft Hyperloop is een volledig zwevende pod, met een koelingssysteem en een energie-efficiënte magnetische motor. Dit maakt de pod volgens het team beter te produceren op grote schaal, wat de implementatie in een hyperloop netwerk een stap dichterbij brengt.
Met het ontwerp zal Delft Hyperloop meedoen aan de European Hyperloop Week in Edinburgh, Schotland, waar zij de wereldtitel opnieuw willen behalen.
Dit jaar heeft het team een motor gebouwd die het voertuig niet vanuit de baan voortstuwt, maar zich direct op de pod bevindt. Hierdoor zitten er veel minder kostbare materialen in de baan wat de infrastructuur een stuk makkelijker en goedkoper te implementeren maakt. Om de rolweerstand weg te nemen, zal de pod helemaal geen contact meer hebben met de baan. Dit wordt gedaan door het creëren van elektromagnetische velden in verticale en laterale richting van de pod. Ook dit is een stap om efficiënt hoge snelheden te bereiken.
Deze elektrische componenten op de pod zorgen voor veel hitte. Om te zorgen dat die weg blijft van de meeste kritieke onderdelen heeft Delft Hyperloop een zogeheten hittebatterij ontworpen met daarin een type was die alle hitte kan opslaan zonder dat de temperatuur toeneemt.
De Pi-Pop is een e-bike zonder de gewone energiecellen. Hij werkt op kracht zonder lithium-ion,…
Straling vanuit de ruimte is een uitdaging voor kwantumcomputers, omdat hun rekentijd beperkt wordt door…
Na meer dan 40 jaar voor KSB te hebben gewerkt, gaat directeur Nico Gitz binnenkort…
3T Electronics & Embedded Systems, onderdeel van de Kendrion Group, heeft een nieuwe locatie in…
Een nieuw huisbeveiligingssysteem schiet indringers de tuin uit met paintballs of traangas. Het is te…
Om ervoor te zorgen dat er steeds meer hernieuwbare waterstof wordt geproduceerd in Nederland en…