Op 12 december 2018 bleek uit een onderzoek van TNO dat er risico’s zijn voor de veiligheid van de bestuurder en passagiers van de Stint. TNO constateerde onder meer problemen met de rem en de lengte van de remweg van de Stint. De minister zag geen andere mogelijkheid dan de Stint in de huidige vorm niet te laten terugkeren op de weg. Dit besluit is nu dus definitief.
Voor een eventuele terugkeer van een Stint op de weg, moeten de door TNO geconstateerde problemen worden verholpen. Daarnaast wil de minister zo snel mogelijk duidelijkheid bieden over de toelatingseisen voor dit soort voertuigen. Hiervoor wordt een zorgvuldig en helder kader gemaakt dat toepasbaar is voor verschillende soorten innovatieve voertuigen, waaronder de Stint. Deze nieuwe eisen komen nog deze maand.
De beroemde humanoïde robot Atlas is met pensioen gegaan. De hydraulische versie tenminste, want zijn…
Er komt geld voor vier jaar onderzoek door promovendi op het gebied van biotechnologie en…
De massaproductie van siliciumchips vindt plaats in foundries. Volgens KU Leuven en imec is dit…
Pacemakers, defibrillatoren, radartechnologie en elektrische voertuigen hebben allemaal condensatoren nodig. Deze elektrische componenten moeten veel…
Het verstandshuwelijk van fiets en trein. Daarover gaat het promotieonderzoek van de 70-jarige Jan Ploeger.…
Heilind Electronics Europe wil zijn aanwezigheid in West-Europa uitbreiden. De verdeler van elektromechanische componenten, verbindings-…