Categories: Actueel

Sneller laden door een nieuw chassis

Ginetta is een bekende naam in de motorsportwereld. "Met hun technische expertise, uitgebreide kwaliteitscontrole en ervaren personeel stellen ze raceteams in staat om te winnen", aldus een woordvoerder van InMotion. Het bedrijf deed vorig jaar mee aan de hoogste klasse van de 24 uur van Le Mans, een prestatie die in lijn staat met het doel van InMotion om met Electric Refueling mee te doen aan deze race.

Hoofd Engineer Chassis van InMotion, Julian Schokking: "Omdat InMotion nu gaat werken met een chassis van Ginetta kunnen we onze coureurs garanderen dat de auto betrouwbaar, veilig en van hoge kwaliteit is. Daarnaast zorgt het ervoor dat we ons compleet kunnen concentreren op de ontwikkeling van Electric Refueling."

Aanpassingen

Volgens teammanager Noud Schoenmakers hoeft er maar weinig veranderd te worden aan het G58-chassis, dat Ginetta online aanbiedt. "We moeten vooral goed naar de veiligheid kijken", licht Schoenmakers toe. "Op zich valt dat nu nog wel mee, maar als we een groter batterijpakket willen introduceren, dan zal er wellicht wat verstevigd moeten worden."

Overigens is het niet de bedoeling dat er veel wordt aangepast. "Eigenlijk wil je dat ook niet, omdat je dan het risico loopt dat je een deel van de homologatie verliest (de vereiste goedkeuring van een chassis), wat juist een van de redenen is waarom we met een chassisbouwer samenwerken. Een auto bouwen op de TU/e is één, maar het is andere koek om ermee naar een racecircuit te gaan. Het gaat om veiligheid en dan zijn we ervan overtuigd dat dit een goede keuze is."

Het chassis moet eind augustus geleverd worden. Vanaf dan wordt er gewerkt aan het integreren van de onderdelen; men wil eind 2019 een ‘rollend chassis’ hebben, wat inhoudt dat de wagen dan op zijn wielen moet staan. Hoe de nieuwe auto gaat heten, wordt naar verwachting bekendgemaakt bij de onthulling.

Bron: Cursor

Redactie Engineersonline

Recent Posts

Nieuwe isolatieweerstandstesters van Fluke 1535 i 1537

Megaohmmeters op batterijen. Het aanbod werkplaatsuitrusting van TME omvat onder meer professionele apparaten van Fluke.…

4 dagen ago

Op het juiste niveau: innovatie door de HCX oliepeilglazen-serie

De HCX oliepeilglazen van Elesa+Ganter bieden een geavanceerde oplossing voor industrieel onderhoud en productie. Deze…

4 dagen ago

Fusie-energieapparaat bereikt temperatuur van 37 miljoen graden

Een kleinschalig en compact apparaat, Fuze, gebouwd door de Amerikaanse startup Zap Energy heeft plasma…

5 dagen ago

Festo BionicBee  vliegt autonoom in een zwerm

Al 15 jaar is het Festo Bionic Learning Network gefascineerd door vliegen. Het team heeft…

5 dagen ago

Het eind van de kwantumtunnel

Kwantummechanische verschijnselen zoals radioactief verval, of algemener: ‘tunnelen’, vertonen intrigerende wiskundige patronen. Twee onderzoekers aan…

5 dagen ago

Nanofotonische glasvezelsensor-oplossing om het ultrakleine te detecteren

Een nieuwe ultragevoelige glasvezelsensor kan deeltjes met een diameter tot 50 nanometer detecteren. In de…

5 dagen ago