Tekst: Brands & Stories / Walter Wijnhoven. Beeld: Robert Bronwasser.
De ontwerpen van Bronwasser zijn gebaseerd op zijn filosofie SMILE: Smart, Modest, Iconic, Logica and Enjoyable. Enkele bekende ontwerpen zijn het Grape wijnrek voor Goods (nog steeds in productie), de Heineken biertap (wereldwijd in duizenden kroegen), het servies voor Simon Levelt (het iconische koffiekopje in DWDD kwam uit dit servies) en de Ambi Pur Car luchtverfrisser (bestseller in de jaren ‘90).
Omdat hij het motto Enjoy Everyday Design graag deelt met de wereld, wilde Robert deze visie vastleggen in een gelijknamig boek, minder vluchtig dan een website of beurs. "Hiermee wil ik mensen inspireren en laten zien dat design meer is dan vorm. En vooral het belang van design voor alledaagse producten, want voor producten die je dagelijks gebruikt is het juist heel belangrijk dat deze goed zijn ontworpen".
Het koffietafelboek Enjoy Everyday Design geeft een prachtig overzicht van zijn favoriete gerealiseerde ontwerpen, maar ook van nieuwe concepten. Robert: "Design geeft zelfs de meest gewone producten een betekenis. Ook als je een product niet gebruikt, heeft het een functie. Een product zonder functie, is slechts een object. Ik wil producten ontwerpen die een positieve impact hebben."
De Pi-Pop is een e-bike zonder de gewone energiecellen. Hij werkt op kracht zonder lithium-ion,…
Straling vanuit de ruimte is een uitdaging voor kwantumcomputers, omdat hun rekentijd beperkt wordt door…
Na meer dan 40 jaar voor KSB te hebben gewerkt, gaat directeur Nico Gitz binnenkort…
3T Electronics & Embedded Systems, onderdeel van de Kendrion Group, heeft een nieuwe locatie in…
Een nieuw huisbeveiligingssysteem schiet indringers de tuin uit met paintballs of traangas. Het is te…
Om ervoor te zorgen dat er steeds meer hernieuwbare waterstof wordt geproduceerd in Nederland en…