De Vega-C moet volgend jaar al de ruimte in; de Ariane 6 vanaf 2020.
De P120C is 13,5 m lang en 3,4 m in doorsnee en is in één stuk gebouwd uit een carboncomposiet. Hij moet de P80 vervangen die nu als eerste fasemotor wordt gebruikt. Een P120C gebruikt nodig,142 ton vast drijfgas. De Ariane 6 heeft er twee van nodig.
Gedurende de test hebben 600 sensoren metingen uitgevoerd. De gedetailleerde resultaten hiervan worden later bekend gemaakt. Op het eerste gezicht lijkt echter alles goed te zijn gegaan. De belangrijkste componenten in de motor, zoals de ontsteking, nozzles, het vaste drijfgas en de geïsoleerde motor waren al afzonderlijk getest.
Om de gigantische motor succesvol te kunnen testen, moest eerst de testbank met al het gereedschap en ander toebehoren worden aangepast. Deze aanpassingen zijn op hun beurt getest met een model van de P120C op ware grootte gevuld met inert drijfgas.
Megaohmmeters op batterijen. Het aanbod werkplaatsuitrusting van TME omvat onder meer professionele apparaten van Fluke.…
De HCX oliepeilglazen van Elesa+Ganter bieden een geavanceerde oplossing voor industrieel onderhoud en productie. Deze…
Een kleinschalig en compact apparaat, Fuze, gebouwd door de Amerikaanse startup Zap Energy heeft plasma…
Al 15 jaar is het Festo Bionic Learning Network gefascineerd door vliegen. Het team heeft…
Kwantummechanische verschijnselen zoals radioactief verval, of algemener: ‘tunnelen’, vertonen intrigerende wiskundige patronen. Twee onderzoekers aan…
Een nieuwe ultragevoelige glasvezelsensor kan deeltjes met een diameter tot 50 nanometer detecteren. In de…