De doorbraak is gebaseerd op het gebruik van negatieve elektroden van lithium. "Dit betekent goedkope, veilige, batterijen die een grotere actieradius opleveren", vertelt Quanquan Pang, die het onderzoek leidde als PhD kandidaat. De toegenomen opslagcapaciteit kan het bereik van elektrische voertuigen van 200 naar 600 kilometer vergroten.
Bij het ontwikkelen van de batterij waren er twee uitdagingen. Ten eerste veroorzaken microscopische structuurveranderingen in het lithium bij herhaaldelijk laden een risico op explosie. Ten tweede kunnen de elektroden gaan roesten. De problemen zijn opgelost door een verbinding van fosfor en zwavel toe te voegen aan de elektrolytvloeistof.
De Pi-Pop is een e-bike zonder de gewone energiecellen. Hij werkt op kracht zonder lithium-ion,…
Straling vanuit de ruimte is een uitdaging voor kwantumcomputers, omdat hun rekentijd beperkt wordt door…
Na meer dan 40 jaar voor KSB te hebben gewerkt, gaat directeur Nico Gitz binnenkort…
3T Electronics & Embedded Systems, onderdeel van de Kendrion Group, heeft een nieuwe locatie in…
Een nieuw huisbeveiligingssysteem schiet indringers de tuin uit met paintballs of traangas. Het is te…
Om ervoor te zorgen dat er steeds meer hernieuwbare waterstof wordt geproduceerd in Nederland en…