Assure deed onderzoek omdat er steeds meer drones komen en deze steeds vaker dicht bij vliegtuigen worden gespot. De Amerikaanse luchtvaartautoriteit FAA krijgt maandelijks ruim 100 meldingen van drones die een bedreiging vormen voor vliegtuigen.
Assure heeft computersimulaties en fysieke tests uitgevoerd met drones van 1 tot 4 kilo en een kleiner formaat commercieel vliegtuig (1 gangpad) en een zakenvliegtuig. Zelfs de kleine onbemande systemen konden behoorlijke schade toebrengen aan de motoren. Het gevaar is het grootst bij het opstijgen, omdat alle kleppen dan open staan en de motoren op volle kracht draaien. Uiteraard maakt het ook nog uit hoe de drone het vliegtuig precies raakt. In de ernstigste gevallen begeeft de primaire structuur het en boort de drone zich het vliegtuig in.
De onderzoekers vinden dat drones geo-fencing moeten krijgen om botsingen met vliegtuigen te voorkomen. Er zullen nog meer onderzoeken volgen, onder meer in samenwerking met fabrikanten van motoren en helikopters.
Megaohmmeters op batterijen. Het aanbod werkplaatsuitrusting van TME omvat onder meer professionele apparaten van Fluke.…
De HCX oliepeilglazen van Elesa+Ganter bieden een geavanceerde oplossing voor industrieel onderhoud en productie. Deze…
Een kleinschalig en compact apparaat, Fuze, gebouwd door de Amerikaanse startup Zap Energy heeft plasma…
Al 15 jaar is het Festo Bionic Learning Network gefascineerd door vliegen. Het team heeft…
Kwantummechanische verschijnselen zoals radioactief verval, of algemener: ‘tunnelen’, vertonen intrigerende wiskundige patronen. Twee onderzoekers aan…
Een nieuwe ultragevoelige glasvezelsensor kan deeltjes met een diameter tot 50 nanometer detecteren. In de…