Magnetische levitatie? Check. Geleiding? Check. Voortstuwing? Check.

Hardt Hyperloop heeft zijn hyperloopvoertuig voor het eerst getest bij het European Hyperloop Center (EHC) in Veendam. De pod bleek succesvol in zijn hyperlooptractietechnologieën, waaronder de magnetische levitatie-, geleidings- en voortstuwingssystemen.

Tags:

Deze technologieën vormen de kern van het hyperloopsysteem. Het voertuig bewoog soepel door de eerste 90 meter van de 420 meter lange EHC-faciliteit met een snelheid van bijna 30 km/u, met een versnelling van 0,2G.

Nu de rijstrookwissel

Hardt richt zich nu op de volgende testmijlpaal: een test op 80-100 km/u door de rijstrookwissel in een omgeving met lage druk. Dit naast talloze verificatie- en validatietests van de technologie, die naar verwachting het komende jaar worden afgerond.

Marinus van der Meijs, Technology and Engineering Director bij Hardt Hyperloop: “We kunnen niet wachten om onze komende full-speed tests, bijna 100 km/u, uit te voeren in het EHC met een rijstrookwissel later dit jaar.”

Roel van de Pas, Commercial Director en aankomend CEO van Hardt Hyperloop: “Deze prestatie is een geweldige stap in de goede richting om door te gaan met het bewijzen van de andere aspecten van de hyperloop, zoals bochtenwerk, rijstrookwissels en hyperloopvoertuigen die in- en uittakken, die allemaal kunnen worden getest in het European Hyperloop Center.”

Vacuüm

Eerder dit jaar heeft de hyperloopinfrastructuur van het EHC al aangetoond dat het vacuümomstandigheden kan handhaven, waarbij de streefwaarde van 1 millibar werd bereikt, wat de beoogde druk is voor een operationeel hyperloopsysteem.

Het European Hyperloop Center

Het European Hyperloop Center is een open testfaciliteit bestaande uit 34 verbonden hyperloopbuizen en een buisdiameter van 2,5 meter. Een uniek aspect is de rijstrookwissel, die een essentieel onderdeel is van de hyperloop voor de realisatie van hyperloopnetwerken. De hyperloopbuizen zijn gemaakt van staal dat is ontwikkeld en geproduceerd door Posco (KR) in samenwerking met Tata Steel Nederland (NL). Ze zijn door aannemer Mercon (NL) geassembleerd tot volledig geprefabriceerde hyperloopbuizen en geïnstalleerd door infrastructuurbedrijf Denys (BE), allemaal partners in het Hyperloop Development Program.

Tags:

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *