Categories: Actueel

Dodelijk ongeval met autopilot niet Tesla’s schuld

De auto reed weliswaar op de autopilot maar die waarschuwde de bestuurder herhaaldelijk tevergeefs dat hij zijn handen toch aan het stuur moest houden.

Dat staat in een 500 pagina’s dik rapport van de National Transportation Safety Board. De rit duurde 37 minuten maar Brown hield ondanks zeven oproepen slechts gedurende in totaal 25 seconden zijn handen aan het stuur, rapporteert de NTSB. Bij zes van de waarschuwingen was ook een alarmsignaal te horen geweest. Tesla heeft vorig jaar september de autopilot zodanig verbeterd dat soortgelijke ongevallen in principe niet meer kunnen voorkomen.

bron: Automobielmanagement

Redactie Engineersonline

Recent Posts

Nieuwe isolatieweerstandstesters van Fluke 1535 i 1537

Megaohmmeters op batterijen. Het aanbod werkplaatsuitrusting van TME omvat onder meer professionele apparaten van Fluke.…

3 dagen ago

Op het juiste niveau: innovatie door de HCX oliepeilglazen-serie

De HCX oliepeilglazen van Elesa+Ganter bieden een geavanceerde oplossing voor industrieel onderhoud en productie. Deze…

3 dagen ago

Fusie-energieapparaat bereikt temperatuur van 37 miljoen graden

Een kleinschalig en compact apparaat, Fuze, gebouwd door de Amerikaanse startup Zap Energy heeft plasma…

4 dagen ago

Festo BionicBee  vliegt autonoom in een zwerm

Al 15 jaar is het Festo Bionic Learning Network gefascineerd door vliegen. Het team heeft…

4 dagen ago

Het eind van de kwantumtunnel

Kwantummechanische verschijnselen zoals radioactief verval, of algemener: ‘tunnelen’, vertonen intrigerende wiskundige patronen. Twee onderzoekers aan…

4 dagen ago

Nanofotonische glasvezelsensor-oplossing om het ultrakleine te detecteren

Een nieuwe ultragevoelige glasvezelsensor kan deeltjes met een diameter tot 50 nanometer detecteren. In de…

4 dagen ago