Op de vraag wat hun verwachtingen zijn voor toekomstige ervaringen op het gebied van home, reizen, gezondheid en retail, noemden ondervraagden diverse technologieën die volgens hen nu al voor disruptie zorgen en de norm worden in 2030. Denk hierbij aan een spoor voor de hyperloop, volledig verbonden smarthomesystemen, mobiele betalingen en gepersonaliseerde preventieve gezondheidsplannen.
De consument ziet personalisatie als een van de grootste voordelen van technologische innovaties in 2030 in de genoemde branches. Tegelijkertijd verwachten ze voordelen van de verschillende technologieën op het gebied van security, energie-efficiëntie, gemak, toegankelijkheid, besparingen en preventie.
Een aantal bevindingen:
"Dit onderzoek over consumentenverwachtingen van de stad in 2030 stelt ons in staat om hypes te vergelijken met wat de consument daadwerkelijk ervaart als realiteit", aldus Florence Verzelen, bij Dassault Systèmes Executive Vice President voor Industry Solutions, Field Marketing en Global Affairs. "Consumenten houden rekening met een enorme verandering – op ieder aspect van hun leven. Dit inzicht in hun denken biedt waardevolle feedback voor bedrijven, zodat ze weten wat ze moeten verkennen, ontwikkelen en versnellen. Het bevestigt dat gepersonaliseerde initiatieven een cruciaal thema zijn voor innovatie. Dassault Systèmes blijft met het 3DExperience-platform marktinitiatieven ondersteunen om aan de verwachtingen van de consument te voldoen."
De Pi-Pop is een e-bike zonder de gewone energiecellen. Hij werkt op kracht zonder lithium-ion,…
Straling vanuit de ruimte is een uitdaging voor kwantumcomputers, omdat hun rekentijd beperkt wordt door…
Na meer dan 40 jaar voor KSB te hebben gewerkt, gaat directeur Nico Gitz binnenkort…
3T Electronics & Embedded Systems, onderdeel van de Kendrion Group, heeft een nieuwe locatie in…
Een nieuw huisbeveiligingssysteem schiet indringers de tuin uit met paintballs of traangas. Het is te…
Om ervoor te zorgen dat er steeds meer hernieuwbare waterstof wordt geproduceerd in Nederland en…