Ontwerpers hoeven zich allang niet meer te beperken tot eenvoudige analoge producten. Draadloze communicatie, multimodale displays en diverse sensoren scheppen eindeloos veel mogelijkheden voor nieuwe, multimodale interactie tussen een product en zijn gebruiker.
In opdracht van onder meer Philips, Eneco en Exact werkten de ITD studenten een half jaar lang aan de concepten die laten zien hoe technologie de beleving van de gebruiker kan beïnvloeden.
Philips daagde de studenten uit om een nieuwe lichtbeleving te ontwerpen met leds. Een van de studententeam beantwoordde de uitdaging met de Diente de león. De lamp ziet eruit als een paardebloem en licht langzaam op als er de gebruiker erop blaast. Ook het opladen van de draadloze Diente de león is zeer intuitief: de lamp is na een paar uur in een vaas volledig opgeladen dankzij een inductielader.
De andere producten die de studenten zullen presenteren zijn gebaseerd op social connectedness voor de Waag Society, media experience installaties voor het Beeld en Geluid instituut, bewustwording van energiegebruik voor Eneco, corporate identity communicatie voor Exact en design tools voor het ontwerpen van interactieve productconcepten voor ID-Studiolab.
De Pi-Pop is een e-bike zonder de gewone energiecellen. Hij werkt op kracht zonder lithium-ion,…
Straling vanuit de ruimte is een uitdaging voor kwantumcomputers, omdat hun rekentijd beperkt wordt door…
Na meer dan 40 jaar voor KSB te hebben gewerkt, gaat directeur Nico Gitz binnenkort…
3T Electronics & Embedded Systems, onderdeel van de Kendrion Group, heeft een nieuwe locatie in…
Een nieuw huisbeveiligingssysteem schiet indringers de tuin uit met paintballs of traangas. Het is te…
Om ervoor te zorgen dat er steeds meer hernieuwbare waterstof wordt geproduceerd in Nederland en…