In het kader van dit partnerschap zal elk van de drie partners bijdragen tot de ontwikkeling en de productie van de twee belangrijkste onderdelen van de elektrische motor: de rotor en de stator. Renault zal de EESM-rotortechnologie (elektrisch bekrachtigde synchrone motor) ontwikkelen en maken, zonder zeldzame aardmetalen. Ook de algemene architectuur van de alles-in-één-motor voor de Renault Groep wordt door Renault worden ontworpen.
Valeo en Valeo Siemens eAutomotive zullen de stator ontwikkelen en produceren. Door een hogere koperdichtheid in de stator te gebruiken kan Valeo hiermee meer vermogen genereren zonder meer elektrische energie te verbruiken.
Renault Group, Valeo en Valeo Siemens eAutomotive willen de eersten zijn die vanaf 2027 een elektrische motor van 200 kW in massaproductie nemen zonder gebruik te maken van zeldzame aardmetalen. De productie van de motor voor de eigen behoeften van de automaker zal plaatsvinden in de Cléon-fabriek van de Renault Groep in Normandië
De Pi-Pop is een e-bike zonder de gewone energiecellen. Hij werkt op kracht zonder lithium-ion,…
Straling vanuit de ruimte is een uitdaging voor kwantumcomputers, omdat hun rekentijd beperkt wordt door…
Na meer dan 40 jaar voor KSB te hebben gewerkt, gaat directeur Nico Gitz binnenkort…
3T Electronics & Embedded Systems, onderdeel van de Kendrion Group, heeft een nieuwe locatie in…
Een nieuw huisbeveiligingssysteem schiet indringers de tuin uit met paintballs of traangas. Het is te…
Om ervoor te zorgen dat er steeds meer hernieuwbare waterstof wordt geproduceerd in Nederland en…