Zeiss optimaliseert buitendienst- en serviceactiviteiten

De Zeiss Group, actief in de optische en opto-elektronische industrie gebruikt Salesforce Sales, Service en Field Service Cloud. Voor verdere optimalisatie van Salesforce for Fieldservice kiest Zeiss wereldwijd voor de Asset 360 for Salesforce-toepassing van ServiceMax, onderdeel van PTC.

Foto: Zeiss

Asset 360 for Salesforce is gebouwd op het Salesforce-platform en geeft Zeiss compleet inzicht over de productinventaris in het veld, inclusief alle bestellingen en servicecontracten met prijzen en kortingen, garanties, SLA’s en service-geschiedenis, evenals een centraal overzicht van alle demonstratie- en leenapparaten, retouren en reserveonderdelen. Asset 360 is ook beschikbaar op mobiele apparaten die de servicedienst gebruikt.

Asset 360 is specifiek bedoeld voor voorspellende, op data-analyse gebaseerde servicemodellen voor complexe producten met een lange levensduur. De oplossing is gebouwd op ‘native’ Salesforce data-objecten en een aanvulling op de deadlinegerichte functies.

Complexe producten

“Ons streven is om de verwachtingen van onze klanten te overtreffen. Dit geldt niet alleen voor onze producten, maar ook voor onze diensten, support en technische ondersteuning bij toepassingen”, zegt Ronald Fuchs, hoofd Global Service Excellence bij de Zeiss Group. “Vanwege de grootte van onze wereldwijde organisatie met allerlei bedrijfsonderdelen en onze complexe, producten, stelt dit ons ook voor uitdagingen. De ServiceMax-technologie heeft ons overtuigd met zijn 360-graden overzicht van onze ‘assets’ in het veld en de automatiseringsopties. Het gaat ons helpen om efficiënt en op de best mogelijke manier te voldoen aan toekomstige eisen van klanten.”

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *