De vlucht werd gemaakt met een Ikarus C42 vanaf Cotswold Airport (UK) en brandstof van het Britse synthetische brandstofbedrijf Zero Petroleum. Deze synthetische brandstof wordt gemaakt door waterstof te combineren met koolstofdioxide uit de atmosfeer om ‘drop-in’ brandstoffen te creëren. Het proces maakt gebruik van een geavanceerd gepatenteerd proces op basis van Fischer-Tropsch-technologie.
Er waren geen wijzigingen nodig aan het vliegtuig of de motor. De metingen van motorfabrikant Rotax en de observaties van de testpiloot toonden geen verschil in vermogen of algemene prestaties in vergelijking met standaard fossiele brandstof.
'Kritieke grondstoffen' in grote hoeveelheden nodig hebben in Europa - maar we halen ze uit…
Helen Kardan is TNO's nieuwe Director Science & Technology voor de High Tech Industry unit.…
Control Techniques en KB Electronics vormen sinds 1 mei 2024 Nidec Drives. Control Techniques en…
Hitma Groep heeft KS Perslucht overgenomen. Het in Haarlem gevestigde bedrijf sluit met zijn productassortiment en…
De Duitse fabrikant van houten windturbinebladen Voodin Blade Technology heeft 's werelds eerste prototype-installatie aangekondigd…
FME en Orgalim (de Europese koepel van de technologische industrie) pleiten voor het centraal stellen…