Categories: Actueel

TU/D Solar Team gelooft meer in waterstof dan in zon

In het project Hydro Motion werken de teamleden toe naar de Solar & Energy Boat Challenge, volgend jaar juli in Monaco. De boot wordt ontwikkeld door 21 studenten die hiermee de maritieme sector, momenteel een grootverbruiker van fossiele brandstoffen, willen inspireren sneller te bewegen naar een groene toekomst. Op de boot zullen geen zonnepanelen zitten, maar zal groene energie zijn opgeslagen in de vorm van waterstof. Het ontwerp wordt begin volgend jaar bekend gemaakt.

Licht en snel

Het team denkt dat het met waterstof meer kans heeft om de race in juli te winnen. Waterstof heeft een hoge energiedichtheid. Zo blijft de boot licht en kan het team snel en efficiënt varen.

Redactie Engineersonline

Recent Posts

Atlas is met pensioen – leve de nieuwe Atlas! (video’s)

De beroemde humanoïde robot Atlas is met pensioen gegaan. De hydraulische versie tenminste, want zijn…

3 uur ago

Nieuwe opleiding crop biotechnology en engineering zoekt samenwerking met bedrijven

Er komt geld voor vier jaar onderzoek door promovendi op het gebied van biotechnologie en…

5 uur ago

Flexibele elektronica uit de foundry?

De massaproductie van siliciumchips vindt plaats in foundries. Volgens KU Leuven en imec is dit…

5 uur ago

Nieuwe condensator kan elke seconde opladen, gedurende 300 jaar

Pacemakers, defibrillatoren, radartechnologie en elektrische voertuigen hebben allemaal condensatoren nodig. Deze elektrische componenten moeten veel…

5 uur ago

Waarom de fiets een hightech hoogstandje is

Het verstandshuwelijk van fiets en trein. Daarover gaat het promotieonderzoek van de 70-jarige Jan Ploeger.…

6 uur ago

Meer Heilind in Europa

Heilind Electronics Europe wil zijn  aanwezigheid in West-Europa uitbreiden. De verdeler van elektromechanische componenten, verbindings-…

12 uur ago