In het project Hydro Motion werken de teamleden toe naar de Solar & Energy Boat Challenge, volgend jaar juli in Monaco. De boot wordt ontwikkeld door 21 studenten die hiermee de maritieme sector, momenteel een grootverbruiker van fossiele brandstoffen, willen inspireren sneller te bewegen naar een groene toekomst. Op de boot zullen geen zonnepanelen zitten, maar zal groene energie zijn opgeslagen in de vorm van waterstof. Het ontwerp wordt begin volgend jaar bekend gemaakt.
Het team denkt dat het met waterstof meer kans heeft om de race in juli te winnen. Waterstof heeft een hoge energiedichtheid. Zo blijft de boot licht en kan het team snel en efficiënt varen.
De beroemde humanoïde robot Atlas is met pensioen gegaan. De hydraulische versie tenminste, want zijn…
Er komt geld voor vier jaar onderzoek door promovendi op het gebied van biotechnologie en…
De massaproductie van siliciumchips vindt plaats in foundries. Volgens KU Leuven en imec is dit…
Pacemakers, defibrillatoren, radartechnologie en elektrische voertuigen hebben allemaal condensatoren nodig. Deze elektrische componenten moeten veel…
Het verstandshuwelijk van fiets en trein. Daarover gaat het promotieonderzoek van de 70-jarige Jan Ploeger.…
Heilind Electronics Europe wil zijn aanwezigheid in West-Europa uitbreiden. De verdeler van elektromechanische componenten, verbindings-…