"We stappen over van beperkte naar massaproductie, gaan het aandeel dure materialen zoals platinum in FCV-onderdelen terug brengen en het systeem compacter en tegelijk krachtiger maken. Ook kijken we welke componenten en onderdelen uit andere modellen we over kunnen nemen," stelt Yoshikazy Tanaka, hoofd technicus voor de FCV-Mirai, in een interview met Reuters.
De volgende generatie Mirai krijgt een bereik van rond de 750 kilometer terwijl de huidige 500 kilometer haalt. Tegen 2025 moet er een Mirai op waterstof met een bereik van 1.000 kilometer op de markt zijn. In 2014 was de Mirai de eerste productie-auto met een waterstofcel-aandrijving in de wereld. Door een groot tekort aan oplaadmogelijkheden en de hoge prijs, in de VS rond de 60.000 dollar, zijn er sindsdien niet meer dan 6.000 van verkocht. Toyota denkt dat echter de komende jaren fors op te kunnen voeren nu steeds meer landen de verbrandingsmotor aan banden leggen. Voor de komende jaren staat daarom een reeks nieuwe modellen, waaronder in ieder geval een SUV, op de rol.
Megaohmmeters op batterijen. Het aanbod werkplaatsuitrusting van TME omvat onder meer professionele apparaten van Fluke.…
De HCX oliepeilglazen van Elesa+Ganter bieden een geavanceerde oplossing voor industrieel onderhoud en productie. Deze…
Een kleinschalig en compact apparaat, Fuze, gebouwd door de Amerikaanse startup Zap Energy heeft plasma…
Al 15 jaar is het Festo Bionic Learning Network gefascineerd door vliegen. Het team heeft…
Kwantummechanische verschijnselen zoals radioactief verval, of algemener: ‘tunnelen’, vertonen intrigerende wiskundige patronen. Twee onderzoekers aan…
Een nieuwe ultragevoelige glasvezelsensor kan deeltjes met een diameter tot 50 nanometer detecteren. In de…