Voor de elektrificatie van vrachtwagens moet een optimale aandrijflijn worden toegepast. Alleen dan kan het voertuig de gewenste milieuprestaties leveren en tegelijk voldoen aan de vereisten voor kruissnelheid, range, laadvermogen en andere relevante aspecten. Zware vrachtwagens rijden vooral op de snelweg en moeten snel kunnen tanken. Om die reden ziet Toyota waterstoftechnologie met een hoge energiedichtheid als bijzonder effectief.
Toyota baseert de waterstoftruck op de Hino Profia. Trucks van Toyotadochter Hino zijn momenteel in Europa niet verkrijgbaar, maar op het wereldtoneel wel. Het chassis wordt aangepast zodat de brandstofcelstacks een goede plaats krijgen in het voertuig. Daarnaast nemen Toyota en Hino maatregelen om het gewicht te reduceren ten behoeve van een grotere laadcapaciteit en range.
De beroemde humanoïde robot Atlas is met pensioen gegaan. De hydraulische versie tenminste, want zijn…
Er komt geld voor vier jaar onderzoek door promovendi op het gebied van biotechnologie en…
De massaproductie van siliciumchips vindt plaats in foundries. Volgens KU Leuven en imec is dit…
Pacemakers, defibrillatoren, radartechnologie en elektrische voertuigen hebben allemaal condensatoren nodig. Deze elektrische componenten moeten veel…
Het verstandshuwelijk van fiets en trein. Daarover gaat het promotieonderzoek van de 70-jarige Jan Ploeger.…
Heilind Electronics Europe wil zijn aanwezigheid in West-Europa uitbreiden. De verdeler van elektromechanische componenten, verbindings-…