In het testlab kunnen effecten van ladende auto’s op de power quality gemeten worden. Nieuwe types elektrische auto’s kunnen een ‘rondje Nederland’ doen en kijken of deze aan alle palen goed laden. Daarnaast worden er proeven gedaan met Smart Charging; auto’s meer of minder laten laden aan de hand van de beschikbaarheid van stroom uit zon of wind of de belasting van het elektriciteitsnet.
Nergens in Europa kan getest worden met zoveel verschillende laadpalen. ElaadNL test nieuwe automodellen op interoperabiliteit en de mogelijkheden daarvoor zijn nu sterk vergroot. Onder de laadpalen zijn enkele zeer bijzondere. Zo beschikt het plein over twee laadlantaarnpalen, een ‘laadeiland’ en een containerbatterij om opgeslagen stroom beschikbaar te maken voor elektrisch laden.
Van Veldhoven benadrukte hoe belangrijk het is om elektrisch rijden laagdrempelig te maken. "Je elektrische voertuig van energie voorzien zou net zo simpel moeten zijn als het opladen van je telefoon."
De beroemde humanoïde robot Atlas is met pensioen gegaan. De hydraulische versie tenminste, want zijn…
Er komt geld voor vier jaar onderzoek door promovendi op het gebied van biotechnologie en…
De massaproductie van siliciumchips vindt plaats in foundries. Volgens KU Leuven en imec is dit…
Pacemakers, defibrillatoren, radartechnologie en elektrische voertuigen hebben allemaal condensatoren nodig. Deze elektrische componenten moeten veel…
Het verstandshuwelijk van fiets en trein. Daarover gaat het promotieonderzoek van de 70-jarige Jan Ploeger.…
Heilind Electronics Europe wil zijn aanwezigheid in West-Europa uitbreiden. De verdeler van elektromechanische componenten, verbindings-…