Huang kwam om het leven toen zijn Model X tegen een vangrail botste die de gewone rijbaan scheidde van een carpoolstrook. De voorkant van zijn auto deukte volledig in elkaar, waarna de auto vlam vatte. Vervolgens botsten er twee andere voertuigen op.
Volgens de National Transportation Safety Board is het ongeval te wijten aan een navigatiefout van de autopilot.
De familie vindt het bovendien laakbaar dat er een automatisch nood-remsysteem ontbrak, evenals anders state-of-the-art veiligheidsvoorzieningen. Ook stellen de nabestaanden dat Tesla geweten moet hebben dat de Model X ‘naar alle waarschijnlijkheid letsel zou veroorzaken bij de inzittenden als hij uit de rijstrook zou raken en tegen vaste objecten zou botsen terwijl er op een redelijk voorzienbare manier mee werd gereden’.
Bron: Bloomberg
De Pi-Pop is een e-bike zonder de gewone energiecellen. Hij werkt op kracht zonder lithium-ion,…
Straling vanuit de ruimte is een uitdaging voor kwantumcomputers, omdat hun rekentijd beperkt wordt door…
Na meer dan 40 jaar voor KSB te hebben gewerkt, gaat directeur Nico Gitz binnenkort…
3T Electronics & Embedded Systems, onderdeel van de Kendrion Group, heeft een nieuwe locatie in…
Een nieuw huisbeveiligingssysteem schiet indringers de tuin uit met paintballs of traangas. Het is te…
Om ervoor te zorgen dat er steeds meer hernieuwbare waterstof wordt geproduceerd in Nederland en…