Hyperloops vragen andere stalen buizen dan gebruikelijk. Ze moeten bijvoorbeeld het passagiers- of vrachtvoertuig in een omgeving met lage druk laten rijden – waar lucht wordt verwijderd om de weerstand te verminderen en het energieverbruik te minimaliseren – en over lange afstanden recht blijven.
De staalfabrikanten willen staalsoorten op maat ontwikkelen voor deze buizen met een grote diameter (tot 3,5 meter). Daarnaast zullen de bedrijven hun krachten bundelen in onderzoek naar innovatieve buisconcepten en ontwerpen.
Duk-Lak Lee, hoofd van technische onderzoekslaboratoria bij Posco: "Posco voert al meer dan 10 jaar hyperloopgerelateerd onderzoek uit, zoals haalbaarheid, ontwerp en structurele optimalisatie van verschillende soorten stalen buizen, en heeft optimale staalmaterialen en ontwerpoplossingen ontwikkeld in termen van van structurele stabiliteit en economische efficiëntie. Dit zal bijdragen aan het realiseren van hyperloop als de toekomstige milieuvriendelijke transportmethode."
De Pi-Pop is een e-bike zonder de gewone energiecellen. Hij werkt op kracht zonder lithium-ion,…
Straling vanuit de ruimte is een uitdaging voor kwantumcomputers, omdat hun rekentijd beperkt wordt door…
Na meer dan 40 jaar voor KSB te hebben gewerkt, gaat directeur Nico Gitz binnenkort…
3T Electronics & Embedded Systems, onderdeel van de Kendrion Group, heeft een nieuwe locatie in…
Een nieuw huisbeveiligingssysteem schiet indringers de tuin uit met paintballs of traangas. Het is te…
Om ervoor te zorgen dat er steeds meer hernieuwbare waterstof wordt geproduceerd in Nederland en…