De accu’s van de Solar Impulse zijn tijdens de recordvlucht van 117 uur en 52 minuten oververhit geraakt. Volgens het team van Solar Impulse is de schade onomkeerbaar. Hierdoor zullen onderdelen gerepareerd en vervangen moeten worden.
Op de eerste dag van de recordvlucht steeg de accutemperatuur te snel tijdens het opstijgen. Oorzaak was over-isolatie. Het team volgde de status van de accu gespannen tijdens de vlucht. Helaas was er op dat moment geen manier om de temperatuur in bedwang te houden, omdat het vliegtuig iedere dag een cyclus moest maken van opstijgen naar 28.000 voet en weer dalen vanwege energie-management.
Het Solar Impulse team gaat nu verschillende mogelijkheden onderzoeken om de temperatuur beter te managen tijdens hele lange vluchten.
Door al het werk aan het vliegtuig zal het nog minimaal twee tot drie weken duren voordat de Solar Impulse weer kan vliegen. Begin augustus zal het zonnevliegtuig dan hopelijk de reis rond de wereld kunnen voortzetten.
In maart begon de vlucht van de Solar Impulse vanuit Abu Dhabi. Tot nu toe heeft het team er 18.000 kilometer op zitten, geheel op zonne-energie en zonder gebruik van brandstoffen.
De Pi-Pop is een e-bike zonder de gewone energiecellen. Hij werkt op kracht zonder lithium-ion,…
Straling vanuit de ruimte is een uitdaging voor kwantumcomputers, omdat hun rekentijd beperkt wordt door…
Na meer dan 40 jaar voor KSB te hebben gewerkt, gaat directeur Nico Gitz binnenkort…
3T Electronics & Embedded Systems, onderdeel van de Kendrion Group, heeft een nieuwe locatie in…
Een nieuw huisbeveiligingssysteem schiet indringers de tuin uit met paintballs of traangas. Het is te…
Om ervoor te zorgen dat er steeds meer hernieuwbare waterstof wordt geproduceerd in Nederland en…