Renault heeft hiermee als doelstelling om de fabrieken in Douai, Maubeuge en Ruitz om te toveren tot het meest competitieve productiecentrum voor elektrische voertuigen in Europa. Tegen 2025 zou Renault ElectriCity een jaarlijkse productie van 400.000 voertuigen moeten bereiken.
Het bedrijf legt zichzelf drie doelstellingen op:
Om dit project te ondersteunen, voorziet Renault tussen 2022 en eind 2024 de komst van 700 nieuwe arbeidsplaatsen met een contract van onbepaalde duur. Hiervan zijn 350 nieuwe banen bedoeld voor de vestiging van Maubeuge.
Aansluitend op de R&D-activiteiten zal Renault samenwerkingen aangaan met universiteiten. Enerzijds om opleidingsvoorzieningen te implementeren die aangepast zijn aan de evolutie van de automarkt en anderzijds om aan onderzoeken bij te dragen.
Het bedrijf zal ook in samenwerking met start-ups en gespecialiseerde bedrijven innovatieve acties op poten zetten. Daarmee wil het toekomstige evoluties in de autowereld begeleiden aan de hand van initiatieven die kunnen dienen als ‘incubator’.
Ten slotte vormt de nabijheid van de partners een essentiële succesfactor. Daarom zal Renault Group de voordelen aantonen van een vestiging in de buurt van zijn fabrieken, zowel voor de batterijenfabriek als voor andere partners die componenten voor elektrische voertuigen produceren.
Megaohmmeters op batterijen. Het aanbod werkplaatsuitrusting van TME omvat onder meer professionele apparaten van Fluke.…
De HCX oliepeilglazen van Elesa+Ganter bieden een geavanceerde oplossing voor industrieel onderhoud en productie. Deze…
Een kleinschalig en compact apparaat, Fuze, gebouwd door de Amerikaanse startup Zap Energy heeft plasma…
Al 15 jaar is het Festo Bionic Learning Network gefascineerd door vliegen. Het team heeft…
Kwantummechanische verschijnselen zoals radioactief verval, of algemener: ‘tunnelen’, vertonen intrigerende wiskundige patronen. Twee onderzoekers aan…
Een nieuwe ultragevoelige glasvezelsensor kan deeltjes met een diameter tot 50 nanometer detecteren. In de…