De duurzame Forze VIII moest tussen de benzineraceauto’s laten zien wat ze waard is. Het leek aan het begin van het jaar een lastige strijd, maar onder andere dankzij een nieuw bodywork en grotere waterstoftanks ging de race op zaterdag beter dan de studenten hadden durven hopen. Op zondag kon het team echter niet meestrijden in de Supercar Challenge. Team Manager Gijs Vermeij: "10 Minuten voor de start bleek dat een inkooponderdeel van de voorophanging niet meer aan onze veiligheidseisen voldeed. Daarom hebben wij de moeilijke beslissing moeten nemen niet aan de race van zondag deel te nemen. Maar onze waterstoftechnologie was er helemaal klaar voor. En het is voor het eerst in de geschiedenis dat een waterstofraceauto een officiële race van 60 minuten tegen benzineauto’s heeft uitgereden."
Het Forze Hydrogen Electric Racing team bestaat al sinds 2007 en heeft sindsdien acht auto’s geproduceerd. De eerste vijf auto’s waren nog compacte karts op waterstof die meededen aan een studentencompetitie. Inmiddels is de Forze wagen uitgegroeid tot een volwaardige, competitieve raceauto. Forze VIII heeft recentelijk op Circuit Zandvoort een nieuw ronderecord in zijn klasse neergezet van 1:56.968.
De Pi-Pop is een e-bike zonder de gewone energiecellen. Hij werkt op kracht zonder lithium-ion,…
Straling vanuit de ruimte is een uitdaging voor kwantumcomputers, omdat hun rekentijd beperkt wordt door…
Na meer dan 40 jaar voor KSB te hebben gewerkt, gaat directeur Nico Gitz binnenkort…
3T Electronics & Embedded Systems, onderdeel van de Kendrion Group, heeft een nieuwe locatie in…
Een nieuw huisbeveiligingssysteem schiet indringers de tuin uit met paintballs of traangas. Het is te…
Om ervoor te zorgen dat er steeds meer hernieuwbare waterstof wordt geproduceerd in Nederland en…