Proosten met Snow Donuts op de NL Packaging Awards

Op 16 mei werden voor de vierde keer de NL Packaging Awards uitgereikt, dé vakprijs voor de verpakkingsbranche. In NBC Nieuwegein kwamen onder leiding van presentator Jort Kelder verpakkingsproducenten, designbureaus en merkeigenaren bij elkaar om de beste verpakkingen in dertien categorieën beloond te zien worden met een award. De categorieën waren onderverdeeld in design, innovatie, duurzaam en webretail.

In de categorie Drankverpakking Alcoholisch won Snow Donuts uit Amsterdam, met hun Branding First UK Trappist. De jury aan het woord: ‘Deze inzending wint omdat het om een heel vernieuwend en bijzonder aantrekkelijk design gaat voor de categorie. De storytelling van dit eerste Britse trappistenbier is heel goed. Het etiket is ook heel mooi afgewerkt. Eenvoud is mooi; dat gaat voor deze winnaar zeker op.’ In Product editie #4/2018 kwam Snow Donuts bij monde van Martijn Pabon al uitgebreid aan het woord over het design voor deze (inmiddels gelauwerde) Trappist.

Overige winnaars
Categorie Duurzaamheid: Arla Bio van ProudDesign. Categorie Private Label: AH Meer dan Pasta van dBOD. Categorie Promotionele Verpakkingen: Queen Bee van ProudDesign. Categorie Food Houdbaar: Raijmakers Heetmakers van OD Design. Categorie POS Verpakkingen: Saté Man van OD Design. Categorie Transport en Shelf Ready Packaging: Aerosorber van Plato product consultants. Categorie Beauty & Personal Care: The Grey Men’s Skincare van GVO Drukkers/Vormgevers. Categorie Webretail: Rollor Technology van SmurfitKappa MNL. Categorie Non-Food: Handles and More van HLO Creative Branding Agency. Categorie Innovatie Verpakkingen en Materialen: OpTri van Danone, van Nutricia Research. Categorie Innovatie Techniek: Jasa bag-2-paper van Jasa Packaging Solutions. Categorie Food Vers: Mijn Melk van Flex/Design. In Product editie #2/2018 vertelde Jeroen Verbrugge van Flex/Design meer over dit bureau.