Moet de hydraulische aandrijving zelf een CE-markering krijgen of valt deze onder de CE-markering van de persinstallatie?[...]
Meer...Vaak krijg ik vanwege planningsdruk het verzoek om ad hoc wijzigingen in de veiligheidsgerelateerde software aan te brengen. Mag dat zomaar en welke verantwoordelijkheid heb ik hierin als inbedrijfste[...]
Meer...Het afgelopen jaar is steeds meer duidelijk over hoe het Verenigd Koninkrijk na de Brexit om wil gaan met het in de handel brengen van producten waar nu CE-markering van toepassing is. Het VK heeft ee[...]
Meer...Ons bedrijf staat op het punt om een brandblusinstallatie van een toeleverancier aan te schaffen. De installatie wordt door de toeleverancier ingebouwd in een automatische parkeermachine voor auto´s [...]
Meer...Als veiligheidsbesturingen en -systemen uitgeschakeld worden, wie is er dan verantwoordelijk als het misgaat?[...]
Meer...45 procent van alle beroepsziekten in Europa en Noord-Amerika bestaan uit problemen met nek, schouders en armen die zijn ontstaan op de werkvloer. In Europa liggen de kosten hiervoor jaarlijks bij zoâ[...]
Meer...Wij schakelen meerdere schakelaars in serie met elkaar en sluiten deze aan op een PLC. We hebben gehoord dat dit niet meer mag. Klopt dit?[...]
Meer...Wij willen een defecte (niet meer verkrijgbare) extensiecilinder op een bestaande autolaadkraan (bouwjaar 1980) vervangen door een ander type telescoopcilinder. Valt de autolaadkraan op een trailer vo[...]
Meer...De besturing van een machine met een uitbreiding wordt aangepast. Wie is verantwoordelijk waarvoor en wat moet er in de Inbouwverklaring?[...]
Meer...Een installatie is uitgerust met een standaard PLC en een veiligheidsrelais voor het vervullen van de veiligheidsfuncties. Als deze combinatie wordt vervangen door een veiligheids-PLC, moet dat dan wo[...]
Meer...