Ten gevolge van het strikte tijdschema voor de revisiewerkzaamheden, moesten de lagers in een korte tijd worden geleverd. De productie van de lagers was in Hoechstadt, Duitsland. De montage van de lagers in de kabelwielen werd gedaan bij Hollandia Infra in Krimpen aan den IJssel, samen met twee Schaeffler field engineers.
De Duitse lagerproducent bedacht een nieuwe lagerconfiguratie bestaande uit een speciaal ontworpen cilinderrollager met 2 rijen, een buitendiameter van 900 mm en een gewicht van 800 kg. De met Durotect B gecoate cilinderrollen worden gescheiden door een rolgeleide messing kooi, zodat het lager het gewenste loopgedrag heeft . De ringen van het lager zijn voorzien van een Corrotect coating tegen corrosie. Alle lagers zijn gemarkeerd met een serienummer voor de traceerbaarheid. Ze zijn gesmeerd met high performance vet, Arcanol Load 460, wat zich bewezen heeft in windturbine-applicaties en andere grote lagers. De cilinderlagers zijn in X-Life kwaliteit met een significant hogere dynamisch draaggetal en daardoor een langere levensduur.
De Botlekbrug is de grootste hefbrug in Nederland, gelegen in het havengebied van Rotterdam ten westen van de oude Maas. De brug is verbonden met de snelweg A15. De bouw van de brug startte in 2011 en vier jaar later in november 2015, ging de brug in gebruik voor verkeer in beide richtingen.
De beroemde humanoïde robot Atlas is met pensioen gegaan. De hydraulische versie tenminste, want zijn…
Er komt geld voor vier jaar onderzoek door promovendi op het gebied van biotechnologie en…
De massaproductie van siliciumchips vindt plaats in foundries. Volgens KU Leuven en imec is dit…
Pacemakers, defibrillatoren, radartechnologie en elektrische voertuigen hebben allemaal condensatoren nodig. Deze elektrische componenten moeten veel…
Het verstandshuwelijk van fiets en trein. Daarover gaat het promotieonderzoek van de 70-jarige Jan Ploeger.…
Heilind Electronics Europe wil zijn aanwezigheid in West-Europa uitbreiden. De verdeler van elektromechanische componenten, verbindings-…