Simulatie-apps helpen studenten wertuigbouwkunde zich te onderscheiden

Techniek en wetenschapdocenten zijn zich ervan bewust dat potentiële werkgevers op zoek zijn naar afgestudeerden die ervaring hebben met productontwerp en simulatiesoftware. Om aan deze behoefte tegemoet te komen, heeft een professor aan de Universiteit van Hartford baanbrekend werk verricht met het gebruik van simulatie-apps bij bachelorstudenten Werktuigbouwkunde.

De apps bieden studenten een eenvoudig te gebruiken interface om realistische simulaties uit te voeren. Vanwege het bedieningsgemak is voorafgaande training niet nodig.

Deze leermethode kan zorgen voor een beter begrip van de fysica en theorie, en maakt de materie en diens oplossingen direct zichtbaar. Studenten leren vervolgens eenvoudig meer over het onderliggende model en kunnen hun eigen simulatie-apps bouwen in de Application Builder die beschikbaar is in de Comsol Multiphysics-software.

Door met simulatie-apps te werken, kunnen studenten leren hoe randvoorwaarden en instellingen in het model het ontwerp beïnvloeden. "Onze studenten geven aan dat het gebruik van simulatiesoftware hun leerproces heeft verbeterd en hen heeft geholpen ingewikkelde theoretische concepten te visualiseren, zonder ze bloot te stellen aan de onderliggende complexiteit", aldus Ivana Milanovic, hoogleraar Werktuigbouwkunde aan de Universiteit van Hartford.