Nederlandse innovatie maakt indruk in New York

Tijdens het BizBash Expo event in New York zijn de interactieve netwerkbadges van Badge2Match met succes ingezet op het openingsfeest. Meer dan 300 deelnemers aan dit event voor event organisatoren in Amerika, hebben de badges zien oplichten bij een match.

Congressen in Amerika zijn doorgaans veel groter in aantal deelnemers dan in Nederland en Badge2Match zal hiervoor zijn product enigszins aanpassen. Onno Bos, bedenker van de van Badge2Match: "We krijgen nu al veel leads binnen voor congressen met 4000 deelnemers. Om er voor te kunnen zorgen dat we nog sneller de badges kunnen activeren, onderzoeken we of we de badges kunnen activeren via de smartphone. Dit zal dan gebeuren door een bluetooth-koppeling tussen de badge en de smartphone."

IJs gebroken 

Badge2Match zegt de ‘heilige graal’ onder de badges in handen te hebben. De innovatie: badges die oplichten in een bepaalde kleur als een drager tijdens een conferentie in de buurt komt van iemand met dezelfde interesses. Je weet als bezoeker zo wie je moet benaderen en je hebt meteen een goede ijsbreker om het gesprek aan te gaan. Deelnemers registreren zich vooraf op een custom made website. Het idee is dat conferentiedeelnemers hun netwerktijd niet verspillen aan de verkeerde mensen: degenen die ‘niet op één golflengte zitten’ en minder waarschijnlijk sales leads of goede contacten opleveren.