Er zijn verschillende partijen die paraboolvluchten aanbieden. Bijvoorbeeld Novespace met het grootste vliegtuig: een Airbus A310 met een enorm testruim en de mogelijkheid om langdurig te zweven. Het voordeel van de PH-LAB is weer dat een klant relatief eenvoudig testen kan uitvoeren. En waar het voor de Airbus lastig is om exact een zero-G-, maan- of marsparabool te vliegen (respectievelijk 0G, 0,17G en 0,38G), is dat voor een kleiner vliegtuig veel makkelijker.
Hoewel de Citation zo’n kleiner vliegtuig is, kan het nog nauwkeuriger. De G-meter geeft namelijk niet duidelijk genoeg aan of de piloot zijn stuurknuppel iets naar voren of naar achteren moet bewegen. De AR-bril biedt hier nu een helpende hand. Via Augmented Reality ziet de piloot tot op twee decimalen nauwkeurig in welke mate hij zijn baan moet bijstellen. Ddat biedt voordelen voor wie zo goed mogelijk willen weten wat het effect van de zwaartekracht op zijn test kan zijn.
De AR-methode is ontwikkeld door NLR en de TU Delft.
'Kritieke grondstoffen' in grote hoeveelheden nodig hebben in Europa - maar we halen ze uit…
Helen Kardan is TNO's nieuwe Director Science & Technology voor de High Tech Industry unit.…
Control Techniques en KB Electronics vormen sinds 1 mei 2024 Nidec Drives. Control Techniques en…
Hitma Groep heeft KS Perslucht overgenomen. Het in Haarlem gevestigde bedrijf sluit met zijn productassortiment en…
De Duitse fabrikant van houten windturbinebladen Voodin Blade Technology heeft 's werelds eerste prototype-installatie aangekondigd…
FME en Orgalim (de Europese koepel van de technologische industrie) pleiten voor het centraal stellen…