Lightyear haalt 10 miljoen euro op met nieuwe directeur en strategie

Lightyear heeft 10 miljoen euro opgehaald. Dit is de eerste financieringsronde sinds de doorstart. Het bedrijf heeft een nieuwe strategie en een nieuw management.

De nieuwe fondsen zorgen voor de voortzetting van de productie van de on-board zonnesystemen voor voertuigen. De financiering wordt gebruikt om het team van experts en technici van Lightyear te laten groeien. Het bedrijf wil een toonaangevende leverancier worden van zonnemobiliteitstechnologieën voor internationale autobedrijven.

‘Afgelopen jaar zijn er talloze waardevolle lessen geleerd die hebben geholpen bij de beslissingen om Lightyear te hervormen en te brengen waar het nu is’, stelt Lightyear in een persbericht: ‘van het bouwen van een elektrisch voertuig op zonne-energie tot het breed beschikbaar maken van technologie voor elektrische voertuigen op zonne-energie.’

Clemens Schlettwein, oprichter van Zero Point Holding, een van de grootste investeerders van Lightyear: “We hebben besloten om te herinvesteren omdat het nieuwe plan duidelijk en realistisch is.

“De nieuwe strategie van Lightyear creëert een aantrekkelijke kans om de impact van bestaande en nieuwe technologieën te maximaliseren en biedt belangrijke oplossingen in de zoektocht naar duurzaam transport.

Lightyear heeft een nieuw management onder leiding van CEO Bonna Newman. Newman, die op het Massachusetts Institute for Technology promoveerde op atoomfysica, kwam naar Nederland om bij ECN, dat later opging in TNO, onderzoek te doen naar solartechnologie. Ze deed in 2017 in opdracht van Lightyear onderzoek naar de kansen van zonnepanelen op auto’s.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *