Monsters van nieuwe metalen en composieten worden ingebouwd in sensoren van ruimtevaartkwaliteit en getest in enkele van de meest extreme fysieke omstandigheden ter wereld, gedurende meer dan 400.000 kilometer in Noord-Amerika.
De sensoren meten continu de prestaties van de materialen en delen gegevens met het productontwikkelingsteam in het Verenigd Koninkrijk. Met deze informatie leren de ingenieurs het gedrag van het materiaal nauwkeurig voorspellen. Dit moet ervoor zorgen dat de volgende generatie, lichtgewicht metalen voldoen aan de strenge normen van de autobouwer, waardoor een duurzame, hoogwaardige afwerking wordt verkregen.
Het onderzoek maakt wordt gesteund door het Gesamtverband der Aluminiumindustrie (GDA), een consortium van aluminium- en autofabrikanten dat onderzoek doet naar de levensduur van materialen en hoe die lichter en duurzamer kunnen worden gemaakt.
De Pi-Pop is een e-bike zonder de gewone energiecellen. Hij werkt op kracht zonder lithium-ion,…
Straling vanuit de ruimte is een uitdaging voor kwantumcomputers, omdat hun rekentijd beperkt wordt door…
Na meer dan 40 jaar voor KSB te hebben gewerkt, gaat directeur Nico Gitz binnenkort…
3T Electronics & Embedded Systems, onderdeel van de Kendrion Group, heeft een nieuwe locatie in…
Een nieuw huisbeveiligingssysteem schiet indringers de tuin uit met paintballs of traangas. Het is te…
Om ervoor te zorgen dat er steeds meer hernieuwbare waterstof wordt geproduceerd in Nederland en…