23 juni 2020 om 09:09 uur
De tijd was rijp om een nieuw pittig, Nederlands meubelmerk op de markt te brengen. Easy Sofa, het moederbedrijf achter Ginger, bood Marita Jansen en Mike Jaski en de ruimte die ze nodig hadden om Ginger Home te ontwikkelen. In het middensegment, voor de jongere consument, of voor hen met een jonge geest. Marita en Mike hebben dit merk vormgegeven, van naam tot brochure en van ontwerpen tot styling.
Tekst: Ginger
Ginger Home ‘Spice Dutch Furniture' heeft zijn naam te danken aan de trend die om dit woord is ontstaan. Een eigentijdse naam die gebruikt wordt in de food sector en als bijnaam dient voor personen met rood haar. Ze zijn net iets anders en vallen subtiel op. Fris, sprankelend en inhoudelijk passend bij Marita en Mike's gevoel voor het merk. Pittig, niet te serieus en soms een beetje dwars. Nederlandse traditie ontmoet mediterrane flair. De voortdurend groeiende collectie van zitmeubilair, tafels, verlichting, tapijten en kussens ademen vakmanschap. Er zijn 50 verschillende Ginger stoffen, die je kunt uitkiezen voor een bank, een stoel of een hocker.
Info: gingerhome.nl
Achtergrondartikelen
RSS17-12-20 12:52 Wat voor materialen gaan we in de toekomst gebruiken voor onze...
17-12-20 09:43 Een gemiddelde waferstepper van ASML telt duizenden losse onderdelen. Na de...
26-11-20 11:29 In 2015 wint Gihin Mok de Wim van der Hoek Award voor zijn afstudeerwerk...
24-11-20 11:15 “Moet het snel klaar? Ontwerp dan in staal. Moet het licht zijn? Gooi dan...
26-10-20 13:41 Welkom terug, beste lezer. Na alle constructieve overwegingen uit de...
Kennismaken
Wilt u op de hoogte blijven van nieuws op het gebied van industriële product- ontwikkeling?
Meld u dan aan voor de digitale nieuwsbrief van Product:
Product
Welkom op de webpagina van Product. Product informeert over de nieuwste ontwikkelingen in de wereld van de industriële productontwikkeling op het gebied van technologie, materialen, vormgeving en ontwerp. De rubriek in het magazine Constructeur biedt een mix van bedrijfsstrategische, economische en technische informatie met betrekking tot alle partijen die van belang zijn. Kortom, een bron van inspiratie voor de dagelijkse praktijk van de ontwerper.
Deze maand in het magazine
Martin Visser
De slaapbank die ogen opende
Mira-Pet
Ultrasone tandenborstel voor je hond
mo man tai
ShareBees
Sign & Print
Festival
Product gaat in 2020 verder als katern
in het blad Constructeur
Dossier stijlgeschiedenis
In de afgelopen eeuwen zijn veel verschillende producten en gebouwen ontworpen. Onderling vertonen veel van deze producten en gebouwen gemeenschappelijke kenmerken waardoor ze in te delen zijn in stijlen. Ontwerpstijlen zijn niet absoluut, ze ontstaan niet van de een op de andere dag en niet in alle landen tegelijk. Daarnaast ontstaan er kleine verschillen in kenmerken van een stijl vaak per land en per ontwerper. Stijlen of in elk geval de kenmerken daarvan herhalen zich door de tijd heen. Toch is het met voldoende kennis over de kenmerken goed mogelijk de stijlen te herkennen in producten. In een reeks artikelen worden de belangrijkste stijlen na de Industriele Revolutie besproken .
Stijlgeschiedenis, Artdeco, Arts & Crafts, Bauhaus, Jugendstil, Modernisme, Postmodernisme, Na postmodernisme
Auteurs: Marijke Timmermans en Celine Joosten (studenten IO, Universiteit Twente)