EO

Een nieuw pittig, Nederlands meubelmerk

23 juni 2020 om 09:09 uur

De tijd was rijp om een nieuw pittig, Nederlands meubelmerk op de markt te brengen. Easy Sofa, het moederbedrijf achter Ginger, bood Marita Jansen en Mike Jaski en de ruimte die ze nodig hadden om Ginger Home te ontwikkelen. In het middensegment, voor de jongere consument, of voor hen met een jonge geest. Marita en Mike hebben dit merk vormgegeven, van naam tot brochure en van ontwerpen tot styling.


Tekst: Ginger

 

Ginger Home ‘Spice Dutch Furniture' heeft zijn naam te danken aan de trend die om dit woord is ontstaan. Een eigentijdse naam die gebruikt wordt in de food sector en als bijnaam dient voor personen met rood haar. Ze zijn net iets anders en vallen subtiel op. Fris, sprankelend en inhoudelijk passend bij Marita en Mike's gevoel voor het merk. Pittig, niet te serieus en soms een beetje dwars. Nederlandse traditie ontmoet mediterrane flair. De voortdurend groeiende collectie van zitmeubilair, tafels, verlichting, tapijten en kussens ademen vakmanschap. Er zijn 50 verschillende Ginger stoffen, die je kunt uitkiezen voor een bank, een stoel of een hocker.

 


Jansen & Jaski designers

Ze bewonderen elkaars carrière al jaren op afstand. In de straten van hun woonplaats Bergen wisselden ze veel hallo's uit tot ze op een dag besloten om elkaar te ontmoeten. Alles viel op zijn plaats. Ze hebben dezelfde smaak, dezelfde interesses en dezelfde ideeën over meubels. Ginger combineert Mike's gedurfde aanpak met Marita's verfijnde gevoel voor styling. Lex en Sylwia van Verseveld, het succesvolle koppel achter Ginger’s moederbedrijf, boden hen de creatieve ruimte om dit nieuwe merk te ontwikkelen, dat de synergie tussen man en vrouw, noord en zuid, krachtig en stijlvol weerspiegelt.

 

Info: gingerhome.nl

 

 

Achtergrondartikelen

RSS

(Not) safe for designers: Materialen van de toekomst

17-12-20 12:52 Wat voor materialen gaan we in de toekomst gebruiken voor onze...

Met MBD richting een model based ecosysteem

17-12-20 09:43 Een gemiddelde waferstepper van ASML telt duizenden losse onderdelen. Na de...

Microns meten met muis van een tientje

26-11-20 11:29 In 2015 wint Gihin Mok de Wim van der Hoek Award voor zijn afstudeerwerk...

(Not) safe for designers - Lichtgewicht ontwerpen

24-11-20 11:15 “Moet het snel klaar? Ontwerp dan in staal. Moet het licht zijn? Gooi dan...

(Not) safe for designers: Slimme materialen (tien kandidaten)

26-10-20 13:41 Welkom terug, beste lezer. Na alle constructieve overwegingen uit de...

Meer over Industrieel Ontwerpen »

Kennismaken

Wilt u op de hoogte blijven van nieuws op het gebied van industriële product- ontwikkeling?

Meld u dan aan voor de digitale nieuwsbrief van Product:button

 

Product

klWelkom op de webpagina van Product. Product informeert over de nieuwste ontwikkelingen in de wereld van de industriële productontwikkeling op het gebied van technologie, materialen, vormgeving en ontwerp. De rubriek in het magazine Constructeur biedt een mix van bedrijfsstrategische, economische en technische informatie met betrekking tot alle partijen die van belang zijn. Kortom, een bron van inspiratie voor de dagelijkse praktijk van de ontwerper.

 

Deze maand in het magazine

product


















 

 

Martin Visser

De slaapbank die ogen opende

Mira-Pet

Ultrasone tandenborstel voor je hond


mo man tai

ShareBees


Sign & Print

Festival

 
Product gaat in 2020 verder als katern

in het blad Constructeur

 

Dossier stijlgeschiedenis

bauhausIn de afgelopen eeuwen zijn veel verschillende producten en gebouwen ontworpen. Onderling vertonen veel van deze producten en gebouwen gemeenschappelijke kenmerken waardoor ze in te delen zijn in stijlen. Ontwerpstijlen zijn niet absoluut, ze ontstaan niet van de een op de andere dag en niet in alle landen tegelijk. Daarnaast ontstaan er kleine verschillen in kenmerken van een stijl vaak per land en per ontwerper. Stijlen of in elk geval de kenmerken daarvan herhalen zich door de tijd heen. Toch is het met voldoende kennis over de kenmerken goed mogelijk de stijlen te herkennen in producten. In een reeks artikelen worden de belangrijkste stijlen na de Industriele Revolutie besproken .

 

Stijlgeschiedenis, ArtdecoArts & Crafts, Bauhaus, Jugendstil, Modernisme, Postmodernisme, Na postmodernisme

 

Auteurs: Marijke Timmermans en Celine Joosten (studenten IO, Universiteit Twente)