EO

Gegarandeerde ‘hole in one’

18 september 2019 om 17:58 uur

Nissan's nieuwste self-driving ontwerp is niet wat je denkt dat het is. Het is geen auto, maar een golfbal. De ProPilot, is geïnspireerd op Nissans ProPilot 2.0 driver technologie en is een manier van het bedrijf om te laten zien hoe ze hun self-driving technologie ook kunnen inpassen in objecten met minimale afmetingen.


De bal vindt letterlijk zijn weg naar de volgende hole, ongeacht waar je de bal raakt. Een kind kan de was (en de slag) doen. De golfbal is (helaas voor de mindere golfers onder ons) duidelijk niet bedoeld voor professioneel gebruik, maar een promotiemiddel voor Nissans ProPilot 2.0 technologie die zijn weg zal vinden naar het Skyline supercar model van het bedrijf. ProPilot 2.0's meest krachtige functies omvatten de mogelijkheid om zeer nauwkeurige kaartgegevens te creëren voor volledig handsfree rijden op de snelweg, samen met de mogelijkheid om van rijstrook te veranderen en zelfs de juiste afslagen te nemen. Een ‘afslag in one’ dus, en dat is natuurlijk ook wat waard.

 

 

 

 

Achtergrondartikelen

RSS

De oorsprong van de smartphone

16-10-18 15:51 Smartphones zijn een product van onze tijd én onderwerp van gesprek in...

Robots voor de dienstensector

19-07-18 12:00 “Hoe ontwikkel je op innovatieve wijze producten die merken versterken,...

On the Origin of Products

26-06-18 11:31 Ontwikkelen producten zich ‘evolutionair’? Tot ver in de jaren ‘80...

Revival analoge instantfotografie dankzij ‘reverse engineering’

22-02-18 13:29 De naam Polaroid staat weer op hetzelfde bedrijfsgebouw in Enschede waarop...

Flex/design vindt zichzelf steeds opnieuw uit

20-12-17 14:02 Flex/design heeft zichzelf in haar al bijna dertigjarig bestaan steeds...

Meer over Industrieel Ontwerpen »

Kennismaken

Wilt u op de hoogte blijven van nieuws op het gebied van industriële product- ontwikkeling?

Meld u dan aan voor de digitale nieuwsbrief van Product:button

 

Product

klWelkom op de webpagina van Product Magazine. Product informeert over de nieuwste ontwikkelingen in de wereld van de industriële productontwikkeling op het gebied van technologie, materialen, vormgeving en ontwerp. Het magazine biedt een mix van bedrijfsstrategische, economische en technische informatie met betrekking tot alle partijen die van belang zijn. Kortom, een bron van inspiratie voor de dagelijkse praktijk van de ontwerper.

 

Deze maand in het magazine

cover 3 19


















 

 

Springtime Design

Sterk in stedelijke mobiliteit

Biologisch plastic

Hoe afbreekbaar is dat in de praktijk?


LM Wind Power

Windmolens worden steeds groter


TU Delft Industrieel Ontwerpen

Duurzaamheid is een werkwoord

 
De volgende editie van Product verschijnt

eind september 2019.

 

Dossier stijlgeschiedenis

bauhausIn de afgelopen eeuwen zijn veel verschillende producten en gebouwen ontworpen. Onderling vertonen veel van deze producten en gebouwen gemeenschappelijke kenmerken waardoor ze in te delen zijn in stijlen. Ontwerpstijlen zijn niet absoluut, ze ontstaan niet van de een op de andere dag en niet in alle landen tegelijk. Daarnaast ontstaan er kleine verschillen in kenmerken van een stijl vaak per land en per ontwerper. Stijlen of in elk geval de kenmerken daarvan herhalen zich door de tijd heen. Toch is het met voldoende kennis over de kenmerken goed mogelijk de stijlen te herkennen in producten. In een reeks artikelen worden de belangrijkste stijlen na de Industriele Revolutie besproken .

 

Stijlgeschiedenis, ArtdecoArts & Crafts, Bauhaus, Jugendstil, Modernisme, Postmodernisme, Na postmodernisme

 

Auteurs: Marijke Timmermans en Celine Joosten (studenten IO, Universiteit Twente)