EO

Proosten met Snow Donuts op de NL Packaging Awards

06 juni 2019 om 16:55 uur

Op 16 mei werden voor de vierde keer de NL Packaging Awards uitgereikt, dé vakprijs voor de verpakkingsbranche. In NBC Nieuwegein kwamen onder leiding van presentator Jort Kelder verpakkingsproducenten, designbureaus en merkeigenaren bij elkaar om de beste verpakkingen in dertien categorieën beloond te zien worden met een award. De categorieën waren onderverdeeld in design, innovatie, duurzaam en webretail.


In de categorie Drankverpakking Alcoholisch won Snow Donuts uit Amsterdam, met hun Branding First UK Trappist. De jury aan het woord: ‘Deze inzending wint omdat het om een heel vernieuwend en bijzonder aantrekkelijk design gaat voor de categorie. De storytelling van dit eerste Britse trappistenbier is heel goed. Het etiket is ook heel mooi afgewerkt. Eenvoud is mooi; dat gaat voor deze winnaar zeker op.’ In Product editie #4/2018 kwam Snow Donuts bij monde van Martijn Pabon al uitgebreid aan het woord over het design voor deze (inmiddels gelauwerde) Trappist.

 

Overige winnaars
Categorie Duurzaamheid: Arla Bio van ProudDesign. Categorie Private Label: AH Meer dan Pasta van dBOD. Categorie Promotionele Verpakkingen: Queen Bee van ProudDesign. Categorie Food Houdbaar: Raijmakers Heetmakers van OD Design. Categorie POS Verpakkingen: Saté Man van OD Design. Categorie Transport en Shelf Ready Packaging: Aerosorber van Plato product consultants. Categorie Beauty & Personal Care: The Grey Men’s Skincare van GVO Drukkers/Vormgevers. Categorie Webretail: Rollor Technology van SmurfitKappa MNL. Categorie Non-Food: Handles and More van HLO Creative Branding Agency. Categorie Innovatie Verpakkingen en Materialen: OpTri van Danone, van Nutricia Research. Categorie Innovatie Techniek: Jasa bag-2-paper van Jasa Packaging Solutions. Categorie Food Vers: Mijn Melk van Flex/Design. In Product editie #2/2018 vertelde Jeroen Verbrugge van Flex/Design meer over dit bureau.

 

Achtergrondartikelen

RSS

De oorsprong van de smartphone

16-10-18 15:51 Smartphones zijn een product van onze tijd én onderwerp van gesprek in...

Robots voor de dienstensector

19-07-18 12:00 “Hoe ontwikkel je op innovatieve wijze producten die merken versterken,...

On the Origin of Products

26-06-18 11:31 Ontwikkelen producten zich ‘evolutionair’? Tot ver in de jaren ‘80...

Revival analoge instantfotografie dankzij ‘reverse engineering’

22-02-18 13:29 De naam Polaroid staat weer op hetzelfde bedrijfsgebouw in Enschede waarop...

Flex/design vindt zichzelf steeds opnieuw uit

20-12-17 14:02 Flex/design heeft zichzelf in haar al bijna dertigjarig bestaan steeds...

Meer over Industrieel Ontwerpen »

Kennismaken

Wilt u op de hoogte blijven van nieuws op het gebied van industriële product- ontwikkeling?

Meld u dan aan voor de digitale nieuwsbrief van Product:button

 

Product

klWelkom op de webpagina van Product Magazine. Product informeert over de nieuwste ontwikkelingen in de wereld van de industriële productontwikkeling op het gebied van technologie, materialen, vormgeving en ontwerp. Het magazine biedt een mix van bedrijfsstrategische, economische en technische informatie met betrekking tot alle partijen die van belang zijn. Kortom, een bron van inspiratie voor de dagelijkse praktijk van de ontwerper.

 

Deze maand in het magazine

PM 4 2019


















 

 

Bureau Kommerkors

Nuchterheid met een twist

Oranjevaasje

Prinses Margarita ontwerpt


Eenpitter

Elleke van Gorsel


Tokyo 2020

Robots op de Spelen

 
De volgende editie van Product verschijnt

eind december 2019.

 

Dossier stijlgeschiedenis

bauhausIn de afgelopen eeuwen zijn veel verschillende producten en gebouwen ontworpen. Onderling vertonen veel van deze producten en gebouwen gemeenschappelijke kenmerken waardoor ze in te delen zijn in stijlen. Ontwerpstijlen zijn niet absoluut, ze ontstaan niet van de een op de andere dag en niet in alle landen tegelijk. Daarnaast ontstaan er kleine verschillen in kenmerken van een stijl vaak per land en per ontwerper. Stijlen of in elk geval de kenmerken daarvan herhalen zich door de tijd heen. Toch is het met voldoende kennis over de kenmerken goed mogelijk de stijlen te herkennen in producten. In een reeks artikelen worden de belangrijkste stijlen na de Industriele Revolutie besproken .

 

Stijlgeschiedenis, ArtdecoArts & Crafts, Bauhaus, Jugendstil, Modernisme, Postmodernisme, Na postmodernisme

 

Auteurs: Marijke Timmermans en Celine Joosten (studenten IO, Universiteit Twente)