Hyundai heeft aangekondigd dat het de productiecapaciteit van Boston Dynamics wil vergroten om meer robots te produceren en ‘een levendig robotica-ecosysteem in de VS op te bouwen’. De Hyundai Group zal onder meer tienduizenden robots kopen.
Vorige week kondigde Hyundai Motor Group aan dat het 21 miljard dollar in de VS zal investeren, inclusief een investering van 6 miljard om innovatie te stimuleren en strategische partnerschappen met Amerikaanse bedrijven uit te breiden. Als onderdeel van deze nieuwe investering zal de Group de komende jaren tienduizenden robots kopen. Dit zal de groei van Hyundai-dochter Boston Dynamics verder bevorderen.
Hyundai Motor Group implementeert al Spot-robots voor industriële inspectie en voorspellend onderhoud in zijn faciliteiten en zal in de toekomst ook Atlas in zijn fabrieken implementeren.
“Boston Dynamics en robotica-AI zullen een cruciale rol spelen bij het bereiken van het doel van de Group”, aldus Jaehoon Chang, vicevoorzitter van Hyundai Motor Group. “Fysieke AI en humanoïde robots zullen ons bedrijfslandschap naar een hoger niveau tillen. Door onze samenwerking versnellen we het proces om leiderschap te bereiken in de robotica-industrie.”
Goldman Sachs meldt dat de markt voor humanoïde robotica tegen 2035 zal groeien tot meer dan 38 miljard dollar. Naarmate de hele robotica-industrie groeit, groeit ook de behoefte om de productie en ontwikkeling van robots aan te pakken. Boston Dynamics zal samenwerken met Hyundai Motor Group om hun productiebehoeften beter te begrijpen en de gebieden waar robots kunnen helpen de productiviteit en efficiëntie te verhogen.
Robert Playter, CEO van Boston Dynamics Robert Playter zei: “De afgelopen jaren is er een indrukwekkende toename geweest in nieuwkomers in de robotica-sector. Het is van groot belang dat we samenwerken met Hyundai Motor Group om onze krachten te bundelen, omdat de kansen voor geavanceerde robots in de mobiliteitsindustrie enorm zijn. Met zijn toewijding en steun zal Hyundai Motor Group onze grootste klant worden. Het zal ons helpen om succesvolle AI-beleidslijnen op te bouwen en zal ook de uitgebreide commerciële relaties van de Group ontsluiten om strategische klanten te ontmoeten voor producten zoals Stretch, door multilaterale overeenkomsten aan te gaan waarin we samen robots, vrachtwagens en elektrische voertuigen kunnen leveren.”