Ook vindt FME dat met de uitwerking van het Nationaal Groeifonds ingezet moet worden op innovatieve investeringen. Dezentjé: "Dat een derde van het geld naar infrastructuur gaat is mooi, maar meer asfalt en nieuwe treinverbindingen dragen nauwelijks bij aan ons verdienvermogen. Slimme sensoren die onze bruggen veilig houden, intelligente stoplichten en radicale mobiliteitsinnovaties zoals zelfrijdende auto’s en de Hyperloop, doen dat wel.
Dat de WBSO, de fiscale regeling voor Research en Development ( R&D), verruimd wordt is goed nieuws, maar helaas staat daar tegenover dat het belastingtarief in de Innovatiebox omhoog gaat. "Jammer, want er is echt maar één weg uit de crisis: innovatie".
"Tegelijkertijd zien wij veel daadkracht bij het kabinet op de korte termijn in haar aanpak van de coronacrisis. Er komt een stevig derde steunpakket waarbij de NOW verlengd wordt met een aanvullend sociaal pakket om de arbeidsmarktpositie van mensen die geraakt worden door de crisis te versterken. Met het Nationaal Groeifonds investeert Nederland de komende jaren in de economie en daarmee in onze concurrentiepositie. Dat waardeer ik enorm." Deze daadkracht ziet FME ook graag voor de doorbraak op leven lang ontwikkelen en de noodzakelijke arbeidsmarkthervormingen.
De Pi-Pop is een e-bike zonder de gewone energiecellen. Hij werkt op kracht zonder lithium-ion,…
Straling vanuit de ruimte is een uitdaging voor kwantumcomputers, omdat hun rekentijd beperkt wordt door…
Na meer dan 40 jaar voor KSB te hebben gewerkt, gaat directeur Nico Gitz binnenkort…
3T Electronics & Embedded Systems, onderdeel van de Kendrion Group, heeft een nieuwe locatie in…
Een nieuw huisbeveiligingssysteem schiet indringers de tuin uit met paintballs of traangas. Het is te…
Om ervoor te zorgen dat er steeds meer hernieuwbare waterstof wordt geproduceerd in Nederland en…