Flirten 2.0 met Ripple

Door ons toegenomen gebruik van digitale technologie zijn we meer en meer ‘ondergedompeld’ in een virtuele wereld. We zijn minder aanwezig in het echte leven, waardoor het moeilijker of onwenniger is geworden om face-to-face met anderen te communiceren. Hoewel we voortdurend omringd zijn door mensen, gedragen we ons alsof we alleen zijn. Tel de mensen maar eens in een volle trein die volledig gericht zijn op hun schermpje. Ripple wil hierin verandering brengen en ons meer bewust laten zijn van wat er om ons heen gebeurt, en ons zelfs attenderen op bewonderende blikken.

Ripple is een accessoire dat flirten een nieuwe dimensie geeft, door je omgeving te scannen om uit te zoeken wie zich tot jou aangetrokken voelt. Ripple geeft de drager ervan fysieke sensaties om erop te wijzen wie er interesse toont. Als de interesse wederzijds is, neemt Ripple deze natuurlijke reacties waar en versterkt hij de flirtende taal door te bewegen als reactie op de aandacht van de kandidaat. Ripple maakt gebruik van kleine draagbare cameraatjes en sensoren. De grote vraag hierbij luidt: is het een zoveelste gadget of een serieuze doorbraak? Mogelijk zorgt het zien van Ripple al voor de nodige extra aandacht en ziet iedere drager er alleen door de aanwezigheid van het hippe accessoire al aantrekkelijker uit…

Team Ripple

Het Team Ripple bestaat uit vier designers van de Innovation Design Engineering (IDE) joint double masters course, Imperial College London, en The Royal College of Art. Jonathan Rankin (critical thinker), Huishan Ma (creative designer), Lyle Baumgarten (design engineer) en María Apud Bell (design researcher) brengen elk hun eigen expertise en visie mee, wat leidt tot een ontwerp waarin zowel digitale als fysieke elementen samen komen. Of we straks allemaal met Ripple op onze schouders rondlopen, zal de tijd leren.

Lees hier meer over Ripple.

Flirt mee met Ripple: