Ontwikkeld door Shunji Yamanaka van de University of Tokio en Takayuki Furuta van het Future Robotics Technology Research Center (fuRo) van het Chiba Institute of Technology in Japan, is de CanguRo dan ook ontworpen om zowel te volgen als te vervoeren. In de eerste modus is de CanguRo 550 mm lang en maakt gebruik van kunstmatige intelligentie in de vorm van scanSLAM. Hiermee worden 3D-kaarten gegenereerd m.b.v. gegevens van sensoren om een schatting te maken van de eigen locatie.
Sensoren
De sensoren draaien op het eigen robotbesturingssysteem van fuRo en kunnen de gebruiker automatisch volgen of draadloos worden aangestuurd vanaf een tablet of smartphone. De CanguRo kan automatisch naar een specifieke locatie worden gestuurd om de gebruiker bijvoorbeeld na een vergadering of vermoeiende collegedag te ontmoeten.
Transporter
De CanguRo kan ook worden omgevormd tot een scooter-achtige transporter, waardoor de stoel wordt verhoogd en de lengte uitschuift tot 750 mm. De motoren drijven de 12-inch wielen aan de voorkant aan en sturen via het 10-inch dikke achterwiel. Een topsnelheid van 10 km/u zal de handen weliswaar niet op elkaar krijgen maar zal de berijder ontspannen vervoeren naar collegezaal of kantoortuin.
De speelse robot-driewieler ziet er al prachtig uit maar is nog niet te koop. Voorlopig is het nog een (veelbelovend) onderzoeksproject. Via onderstaande video kun je alvast een virtuele rit maken.
De Pi-Pop is een e-bike zonder de gewone energiecellen. Hij werkt op kracht zonder lithium-ion,…
Straling vanuit de ruimte is een uitdaging voor kwantumcomputers, omdat hun rekentijd beperkt wordt door…
Na meer dan 40 jaar voor KSB te hebben gewerkt, gaat directeur Nico Gitz binnenkort…
3T Electronics & Embedded Systems, onderdeel van de Kendrion Group, heeft een nieuwe locatie in…
Een nieuw huisbeveiligingssysteem schiet indringers de tuin uit met paintballs of traangas. Het is te…
Om ervoor te zorgen dat er steeds meer hernieuwbare waterstof wordt geproduceerd in Nederland en…