"Een speeltuin waarin onderzoekers en studenten vanuit allerlei achtergronden en disciplines hun tanden kunnen zetten in verkeer- en vervoervraagstukken, om tools te ontwikkelen om verkeer beter te kunnen bekijken en onderzoeken. Zo’n speeltuin wil ik de komende jaren gaan bouwen", zo omschrijft Van Lint zijn ambitie met DiTTLab.
De backbone die het programma bij elkaar gaat houden is een gezamenlijk DataLab, waarin data en simulatiemodellen samen komen. De lijm tussen die data en de micro- en macromodellen is een geografische beschrijving van de infrastructuur en de bebouwde omgeving.
Het sleutelwoord van het lab is ‘open’ en dat komt op twee plekken terug:
Niet alleen onderzoekers profiteren overigens van uitwisselbaarheid van data en netwerken. Ook adviesbureaus en hun opdrachtgevers – overheden – kunnen hun tijd en geld veel beter besteden dan aan het omzetten van data en netwerkbeschrijvingen van format A in format B.
De Antoni van Leeuwenhoekleerstoelen van de TU Delft zijn bedoeld om jonge, excellente wetenschappers vroegtijdig te bevorderen tot hoogleraar zodat zij hun wetenschappelijke carrière maximaal kunnen ontwikkelen.
De Pi-Pop is een e-bike zonder de gewone energiecellen. Hij werkt op kracht zonder lithium-ion,…
Straling vanuit de ruimte is een uitdaging voor kwantumcomputers, omdat hun rekentijd beperkt wordt door…
Na meer dan 40 jaar voor KSB te hebben gewerkt, gaat directeur Nico Gitz binnenkort…
3T Electronics & Embedded Systems, onderdeel van de Kendrion Group, heeft een nieuwe locatie in…
Een nieuw huisbeveiligingssysteem schiet indringers de tuin uit met paintballs of traangas. Het is te…
Om ervoor te zorgen dat er steeds meer hernieuwbare waterstof wordt geproduceerd in Nederland en…