Disco Dog is ‘s-werelds eerste smartphone gestuurd LED hondenvest. Disco Dog maakt gebruik van 256 heldere RGB LED’s die bewegende patronen en aanpasbare scrollende tekst kan produceren in elke gewenste kleur. Het verandert je hond in ‘the coolest thing on four legs’, alsof het dier met John Travolta is gaan wandelen in Saturday Night Fever.
Je kunt een voorgeprogrammeerde animatie kiezen of zelf een bericht typen met behulp van de Disco Dog app op je smartphone. Het is een leuke manier om je hond aan te kleden en het houdt het dier zichtbaar en veilig als het donker is. Tik een bericht in de Disco Dog app en de tekst verschijnt op het vest, scrollend in je favoriete kleur.Als de hond te ver wegloopt en de bluetooth-verbinding is verzwakt of verbroken, dan zal het vest een automatisch ‘Lost Dog’ bericht tonen, waarin omstanders wordt gevraagd om de verdwaalde pup te helpen de weg terug te vinden.
App
Het hippe hondenvest maakt verbinding met je smartphone via Bluetooth LE. De mobiele app maakt het eenvoudig om de LED’s op afstand te bedienen. Behalve dat je animaties kunt selecteren of kunt kiezen voor de tekstmodus om zelf een bericht te genereren, zijn er ook bedieningselementen voor helderheid en kleur, inclusief tweekleurige patronen die over het vest scrollen. De app is beschikbaar voor zowel iOS- als Android-apparaten.
Specs
Disco Dog is gemaakt met 256 RGB LED’s, een microcontroller en een bluetooth low energy chip. Het vest wordt gevoed door een oplaadbare 3.7V lithium polymeer batterij. LED-raster en elektronica kunnen gemakkelijk worden verwijderd uit het vest om het veilig te kunnen wassen. Het is verkrijgbaar in de maten S, M en L, gebaseerd op de lengte van de rug van de hond en de omtrek van de borst, gemeten net achter de voorpoten. Het vest is verstelbaar met klittenbandsluitingen waarmee de pasvorm kan worden aangepast.
Party
De bedenker van Disco Dog is Party, een creatief lab met kantoren in New York en Tokio. Het is een groep ontwerpers en ingenieurs die experimenteren met storytelling en technologie om mooie en onverwachte ervaringen te creëren. Zij gebruiken hun expertise doorgaans om digitale content te produceren voor grote merkpartners, maar met dit project hebben zij zichzelf uitgedaagd om een eigen product te creëren. In hun eigen woorden: “We houden van feesten, we houden van technologie en we houden van honden, dus dit product voelde als een natuurlijke stap voor ons”. Waf Waf!