"Twee jaar werken, en nu is het weg. Het is ongelooflijk", was de eerste reactie van teamlid Erik Zwart. Met twee andere teamleden stak hij de aflopen twee jaar ieder vrij uur in de ontwikkeling en bouw van de boot. "Het was natuurlijk een enorme schrik vanochtend. Dat is echt heel naar. Na de schrik hebben alle teams gelukkig toch kunnen starten en hebben we verder een hele goede dag gehad", aldus wedstrijdleider Natasja Kesteloo.
Twee andere teams konden vanochtend niet aan de start verschijnen. Het ging om het Amerikaanse team, Carnegie Mellon Solar Racing (T61) en de boot van Marine Solar Boat Team ITS (A09) uit Indonesië. Deze twee teams hebben van de technische commissie nog een dag de tijd gekregen om hun boot in orde te maken.
Tijdens de eerste etappe vielen ook enkele teams uit. YTU Solar Boat Team (A11) uit Turkije, Uantwerp Solar Boat Team (A13) uit België, Avans Solar Maritiem (A14), ZSC Solar Boat Team (A21) uit Terneuzen en het DC Solar Team(V84) uit Emmen moesten het strijdtoneel verlaten. Ze krijgen een DNF ‘did not finish’ achter hun naam. De volgende etappe mogen ze weer starten.
De beroemde humanoïde robot Atlas is met pensioen gegaan. De hydraulische versie tenminste, want zijn…
Er komt geld voor vier jaar onderzoek door promovendi op het gebied van biotechnologie en…
De massaproductie van siliciumchips vindt plaats in foundries. Volgens KU Leuven en imec is dit…
Pacemakers, defibrillatoren, radartechnologie en elektrische voertuigen hebben allemaal condensatoren nodig. Deze elektrische componenten moeten veel…
Het verstandshuwelijk van fiets en trein. Daarover gaat het promotieonderzoek van de 70-jarige Jan Ploeger.…
Heilind Electronics Europe wil zijn aanwezigheid in West-Europa uitbreiden. De verdeler van elektromechanische componenten, verbindings-…