Categories: Actueel

Callcenters kunnen efficënter door extra aandacht voor terugbellers

Ongeveer tweederde van de kosten van een callcenter zijn personeelskosten. Managers en planners van callcenters proberen daarom met zo min mogelijk medewerkers hun gewenste serviceniveau te bereiken. Het voorspellen van het aantal bellers is een essentieel onderdeel hiervan. Dit is een grote uitdaging waarvoor geen eenvoudige oplossingen zijn: het is onmogelijk om zeker te weten hoeveel bellers er op een bepaald moment zullen zijn.

In zijn proefschrift laat Ding zien dat terugbellers en doorverbonden bellers  een grote invloed hebben op het totaal aantal telefoontjes. Hierdoor is dit een onbetrouwbare voorspeller voor de personeelsplanning. Terugkerende bellers komen vaak voort uit lange wachttijden, waardoor er een statistisch verband is met de personeelsplanning zelf. Op basis van deze conclusie ontwikkelt hij een model voor personeelsplanning dat met deze stroom terugbellers rekening houdt.

Efficiënter en eerlijker

Onderscheid maken tussen nieuwe en terugkerende bellers kan een callcenter efficiënter en eerlijker maken. Ding stelt een terugbelsysteem voor waarbij bellers met een lange wachttijd het verzoek krijgen om later opnieuw te bellen, waarbij ze bij het terugbellen voorrang krijgen boven nieuwe bellers. Hij toont aan dat dit de gemiddelde wachttijd verkort en eerlijker is naar lang wachtende bellers.

Redactie Engineersonline

Recent Posts

Nieuwe isolatieweerstandstesters van Fluke 1535 i 1537

Megaohmmeters op batterijen. Het aanbod werkplaatsuitrusting van TME omvat onder meer professionele apparaten van Fluke.…

2 dagen ago

Op het juiste niveau: innovatie door de HCX oliepeilglazen-serie

De HCX oliepeilglazen van Elesa+Ganter bieden een geavanceerde oplossing voor industrieel onderhoud en productie. Deze…

2 dagen ago

Fusie-energieapparaat bereikt temperatuur van 37 miljoen graden

Een kleinschalig en compact apparaat, Fuze, gebouwd door de Amerikaanse startup Zap Energy heeft plasma…

3 dagen ago

Festo BionicBee  vliegt autonoom in een zwerm

Al 15 jaar is het Festo Bionic Learning Network gefascineerd door vliegen. Het team heeft…

3 dagen ago

Het eind van de kwantumtunnel

Kwantummechanische verschijnselen zoals radioactief verval, of algemener: ‘tunnelen’, vertonen intrigerende wiskundige patronen. Twee onderzoekers aan…

3 dagen ago

Nanofotonische glasvezelsensor-oplossing om het ultrakleine te detecteren

Een nieuwe ultragevoelige glasvezelsensor kan deeltjes met een diameter tot 50 nanometer detecteren. In de…

3 dagen ago