Door een verfijning van de bestaande technoligie ligt de uitstoot van stikstofoxide tot tien keer lager dan die toekomstige grenswaarde, aldus CEO Volkmar Denner. "De rijverboden voor dieselauto’s in de Duitse steden zijn niet meer nodig. De testvoertuigen met de geavanceerde technologie hebben een gemiddelde uitstoot van 13 milligram stikstofoxide per kilometer. Ze blijven daarmee onder de limiet van 120 milligram, die vanaf 2020 geldig is."
De uitstoot blijft in alle rijsituaties onder de grenswaarde – ongeacht of de chauffeur sterk versnelt of langzaam rijdt, of het buiten vriest of heet is en of de meting plaatsvindt op de snelweg dan wel in langzaam rijdend stadsverkeer.
De verbetering is bereikt middels een combinatie van geavanceerde injectietechnologie, een nieuw ontwikkeld luchtsysteem en een intelligent warmtebeheer. Bosch gebruikt geen extra componenten die tot bijkomende kosten zouden leiden.
De technologie kan niet worden toegepast in oudere dieselwagens.
Megaohmmeters op batterijen. Het aanbod werkplaatsuitrusting van TME omvat onder meer professionele apparaten van Fluke.…
De HCX oliepeilglazen van Elesa+Ganter bieden een geavanceerde oplossing voor industrieel onderhoud en productie. Deze…
Een kleinschalig en compact apparaat, Fuze, gebouwd door de Amerikaanse startup Zap Energy heeft plasma…
Al 15 jaar is het Festo Bionic Learning Network gefascineerd door vliegen. Het team heeft…
Kwantummechanische verschijnselen zoals radioactief verval, of algemener: ‘tunnelen’, vertonen intrigerende wiskundige patronen. Twee onderzoekers aan…
Een nieuwe ultragevoelige glasvezelsensor kan deeltjes met een diameter tot 50 nanometer detecteren. In de…