Categories: Actueel

BMW laat koolstofvezel grotendeels schieten

Koolstofvezel, ooit aangeduid als het materiaal voor de toekomst in de auto-industrie, blijkt uiteindelijk toch te kostbaar. BMW geeft daarom de voorkeur aan aluminium of staal voor haar best-verkopende modellen.

BMW past het materiaal onder meer toe in zijn i3, de i8 en de 7-serie.Ook in de toekomst blijft koolstofvezel onderdeel van de materiaalmix. Alleen een minder belangrijk onderdeel dan lang gedacht.

Redactie Engineersonline

Recent Posts

TU Delft houdt kritieke-grondstoffen-week

'Kritieke grondstoffen' in grote hoeveelheden nodig hebben in Europa - maar we halen ze uit…

1 dag ago

Helen Kardan van ASML naar TNO

Helen Kardan is TNO's nieuwe Director Science & Technology voor de High Tech Industry unit.…

1 dag ago

Control Techniques en KB Electronics nu Nidec Drives

Control Techniques en KB Electronics vormen sinds 1 mei 2024 Nidec Drives. Control Techniques en…

1 dag ago

Hitma Groep neemt KS Perslucht over

Hitma Groep heeft KS Perslucht overgenomen. Het in Haarlem gevestigde bedrijf sluit met zijn productassortiment en…

1 dag ago

Is hout de beste optie voor een windturbineblad?

De Duitse fabrikant van houten windturbinebladen Voodin Blade Technology heeft 's werelds eerste prototype-installatie aangekondigd…

1 dag ago

FME: ‘Europees investeren in technologisch leiderschap is goed voor Nederland’

FME en Orgalim (de Europese koepel van de technologische industrie) pleiten voor het centraal stellen…

1 dag ago