Koolstofvezel, ooit aangeduid als het materiaal voor de toekomst in de auto-industrie, blijkt uiteindelijk toch te kostbaar. BMW geeft daarom de voorkeur aan aluminium of staal voor haar best-verkopende modellen.
BMW past het materiaal onder meer toe in zijn i3, de i8 en de 7-serie.Ook in de toekomst blijft koolstofvezel onderdeel van de materiaalmix. Alleen een minder belangrijk onderdeel dan lang gedacht.
'Kritieke grondstoffen' in grote hoeveelheden nodig hebben in Europa - maar we halen ze uit…
Helen Kardan is TNO's nieuwe Director Science & Technology voor de High Tech Industry unit.…
Control Techniques en KB Electronics vormen sinds 1 mei 2024 Nidec Drives. Control Techniques en…
Hitma Groep heeft KS Perslucht overgenomen. Het in Haarlem gevestigde bedrijf sluit met zijn productassortiment en…
De Duitse fabrikant van houten windturbinebladen Voodin Blade Technology heeft 's werelds eerste prototype-installatie aangekondigd…
FME en Orgalim (de Europese koepel van de technologische industrie) pleiten voor het centraal stellen…