Avontuurlijke quad van WESLL

WESLL heeft een actief veersysteem ontwikkeld speciaal voor actieve lange-afstanden. Het veersysteem zorgt voor een optimale veerbelasting en demping in alle situaties op en naast de weg. De afwijkende stand van de wielen zorgt voor een voorspelbare snelle richtingsverandering zonder de momenten van onbalans die gepaard gaan met tweewielige voertuigen.

Tweewielige motoren

Om van richting te veranderen moet de berijder van tweewielige motoren het voertuig uit het evenwicht halen door in de gewenste rijrichting te rollen of te leunen. Afhankelijk van de snelheid van het voertuig en de oppervlaktegesteldheid kan de motor momenten van tractieverlies en instabiliteit ervaren tijdens richtingverandering of kleine wieldoorbuiging. Instabiliteit komt vooral voor bij off-road rijden met hoge snelheid en is de enige reden waarom de meeste off-road raceorganisaties, waaronder DAKAR, grenzen hebben gesteld aan de motorverplaatsing van motorfietsen – niet meer dan 450 cc.

Vierwielige WESLL quads
De actieve veringstechnologie van de WESLL quad werkt niet op twee maar op alle vier de wielen. Dit verhoogt de controle en veiligheid van het voertuig, vooral bij hogere snelheden, waarbij de reactietijden worden verkort en de controle van het grootste belang is. Individuele instabiliteitsmomenten van de wielen hebben een verwaarloosbaar effect op de stabiliteit van het vierwielige systeem. Het systeem is in staat om grote verschillen bij hoge snelheden op te vangen en zorgt voor een uitzonderlijk soepele rit, wat resulteert in minder vermoeidheid bij de bestuurder en een betere alertheid. Regen, sneeuw, modder of zijwaartse heuveltjes: de actieve WESLL veringstechnologie biedt de lange-afstandrijder nieuwe mogelijkheden om alle obstakels waarmee hij onderweg geconfronteerd kan worden te overwinnen, op de weg of het terrein. Info: www.wesll.com