De testritten en doorontwikkeling van de software van de WEpods in Food Valley gaan door. De voertuigen blijven tussen Ede en Wageningen rijden. Daarnaast komen er grensoverschrijdende testritten. Op vliegveld Weeze gaat getest worden met mensen en pakketten én er komt een proef met autonoom rijdende trucks in konvooi. Belangrijke onderwerpen blijven de doorontwikkeling van de techniek en software, wet- en regelgeving en veiligheid. Kenmerkend voor het project blijft het delen van zowel de technische kennis als de kennis rond maatschappelijke vraagstukken die met zelfrijdend vervoer samenhangen.
Diverse TU Delft onderzoekers zijn betrokken bij dit project. Pieter Jonker, hoogleraar vision based robotics, zal samen met Robot Care Systems het onderzoek naar het sensorsysteem van de Wepods voortzetten. Riender Happee, programmamanager Automotive, gaat kijken naar de mens-machine interactie: de interactie tussen een automatisch rijdend voertuig en andere verkeersdeelnemers. Hiervoor zal hij met andere onderzoekers diverse verkeersscenario’s met verschillende (kwetsbare) weggebruikers onderzoeken. Ook onderzoekt hij de acceptatie en de visie op comfort van de gebruikers van een zelfrijdend voertuig.
De beroemde humanoïde robot Atlas is met pensioen gegaan. De hydraulische versie tenminste, want zijn…
Er komt geld voor vier jaar onderzoek door promovendi op het gebied van biotechnologie en…
De massaproductie van siliciumchips vindt plaats in foundries. Volgens KU Leuven en imec is dit…
Pacemakers, defibrillatoren, radartechnologie en elektrische voertuigen hebben allemaal condensatoren nodig. Deze elektrische componenten moeten veel…
Het verstandshuwelijk van fiets en trein. Daarover gaat het promotieonderzoek van de 70-jarige Jan Ploeger.…
Heilind Electronics Europe wil zijn aanwezigheid in West-Europa uitbreiden. De verdeler van elektromechanische componenten, verbindings-…