Coca-Cola Selfie Bottle maakt foto bij elke slok

Het ‘connecten’ van producten en gebruiksvoorwerpen met social media en elektronica in het algemeen is momenteel een van de snelst opkomende trends. De mode-industrie toont de beste voorbeelden van de manier waarop ontwerpers embedded elektronica gebruiken in bijvoorbeeld e-jurken en e-sneakers. Voor de selfie-verslaafde ‘geek’ heeft Coca-Cola nu een halve-literfles gekoppeld aan Snapchat, Facebook, Instagram en andere media.

Coca-Cola introduceerde deze opmerkelijke marketing-gadget op de Coca-Cola Summer Love, een groot jaarlijks evenement in Israël. Om mensen te activeren en een interactieve omgeving te creëren bedacht reclamebureau Gefen Team in Tel-Aviv de zogenoemde Selfie Bottle. Hij maakt een selfie als hij wordt gekanteld onder een hoek van 70 graden en de mond raakt.

De Selfie Bottle is in feite een speciaal ontworpen camera die kan worden vastgemaakt aan een 0,5-l colafles. De beelden worden direct gedeeld op Snapchat, de officiële Facebook-pagina van Coca-Cola in Israël en het Instagram-account. Gebruikers van de fles kunnen zo aan vrienden en bekenden laten zien wat ze hebben gemist. Daar werd dan ook veelvuldig gebruik van gemaakt.

Bron: www.adeevee.com