Voetgangers gaan steden domineren

Steden blijven groeien en worden een ‘hotspot’ om te wonen, werken en bezoeken met verschillende doeleinden. De aantallen voetgangers stijgen, voornamelijk in de centra van steden. Door de vele bezoekers en evenementen wordt crowd management steeds noodzakelijker om steden veilig en comfortabel te houden voor bezoekers en bewoners.

Incontrol Simulation Solutiona gaat, om daarvoor modellen te ontwikkelen, een samenwerking aan met de TU Delft. Prof.dr.ir. Serge Hoogendoorn (hoogleraar TU Delft) en Louis Schijve (CEO Incontrol) ondertekenden een memorandum of understanding om die samenwerking te bezegelen. De ondertekening vond plaats op de conferentie ‘Unravelling Uban Pedestrian & Cycle Flows’ waar zowel Incontrol als de TU Delft aan deelnamen. De conferentie werd georganiseerd door Amsterdam Institute for Advanced Metropolitan Solutions.

Het doel van de samenwerking:

  • meer inzicht verkrijgen in het gedrag van voetgangers en publiek;
  • het ontwikkelen van theorieën en modellen om dit gedrag te beschrijven;
  • het ontwikkelen van methoden om te kalibreren en valideren van de theorieën en modellen;
  • kennis, theorieën en modellen in real-life situaties toepassen;
  • het ontwikkelen van algemene richtlijnen voor verantwoord gebruik van simulatiemodellen;
  • verbetering van Incontrol’s voetgangers simulatieplatform Pedestrian Dynamics.

Prof.dr.ir. Serge Hoogendoorn leidt de afdeling Operations & Management of Transport Systems van de TU Delft. De missie van deze sectie is onderzoek naar gedrag, theorieën en modellen van voetgangersverkeer en het beheer daarvan.

Incontrol Simulation Solutions is al meer dan 25 jaar ontwikkelaar van simulatiesoftware die wereldwijd wowrdt toegepast. Klanten gebruiken de software voor het simuleren van grootschalige systemen en infrastructuren, zoals bagagesystemen, containerterminals, treinstations, assemblagelijnen en voetbalstadions. Het inzetten van de simulatiesoftware maakt beheersing van tijd, kosten, resources,  betrouwbaarheid, veiligheid en duurzaamheid mogelijk.