Wereldrecordpoging grootste selfie tijdens Create Tomorrow

Op 22 april wordt voor de zesde keer ‘s werelds grootste studentendenktank georganiseerd op de campus van de Universiteit Twente. Tijdens dit evenement willen de studenten ‘s werelds grootste selfie maken: de selfie met het grootste aantal herkenbare gezichten. Hiermee doen ze een gooi naar het wereldrecord dat nu door Microsoft wordt geclaimd.

Create Tomorrow, ‘s werelds grootste studentendenktank, wordt georganiseerd door UT-studenten en vindt plaats op de campus van de Universiteit Twente. Gedurende de dag zetten multidisciplinaire studententeams hun creativiteit in om vraagstukken, aangeleverd door diverse bedrijven en organisaties, op te lossen.

Thales, Antea Group, Bolletje, Provincie Overijssel, Ahold, Universiteit Twente, Stichting Twente Branding, Drukwerkdeal.nl, Gemeente Enschede, GreenPeace, Maxon Motor en Start People hebben uitdagende casussen aangeleverd of sponsoren het evenement. Rosen Europe BV, Hospitality Consultants en CapGemini zijn aanwezig om de studenten te adviseren en assisteren.

Gedurende de dag gaan de studenten in groepjes aan de slag om de meest innovatieve oplossingen hiervoor te bedenken. Voor de bedrijven is deze dag ook een bijzondere manier om alvast kennis te maken met potentiële werknemers. Create Tomorrow biedt plaats aan maximaal 162 teams bestaande uit zes tot acht studenten. Het team dat na een dag hard werken met het meest innovatieve en creatieve idee komt, wint de hoofdprijs van 4000 euro. Meer informatie over het evenement vind je op de website van Create Tomorrow. Art Rooijakkers, presentator van onder meer Wie is de Mol? is de dagvoorzitter tijdens het evenement.

De studenten zullen Create Tomorrow 2015 vastleggen met ‘s werelds grootste selfie. Hiermee willen ze het wereldrecord verbreken, dat nu geclaimd wordt door Microsoft. Bij deze wereldrecordpoging werd een selfie gemaakt met daarop 1151 herkenbare gezichten.

Dit jaar doen ook maximaal tien teams van UT medewerkers aan het evenement mee. Dit is een unicum en komt voort uit het vorig jaar gehouden Create the UT of Tomorrow. De medewerkers worden uitgedaagd om met inspirerende ideeën te komen om de Vision 2020 ambities van de UT invulling te geven.